ثور 18, 1402 08:26 Asia/Kabul
  • بلاتکلیفی بیش از ۲ هزار پناهجوی افغان در امارات
    بلاتکلیفی بیش از ۲ هزار پناهجوی افغان در امارات

ماه ها پس از انتقال عجولانه و بی برنامه دو هزار و ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی به امارات از سوی نیروهای امریکایی، این افراد همچنان بلاتکلیف هستند.

به گزارش رادیو دری، پناهجویان افغان در اردوگاهی به نام «شهر بشردوستانه امارات» در وضعیتی «شبیه زندان» به سر می‌برند. به به این پناهجویان نه ویزای ورود به امریکا یا کشوری دیگر داده شده و نه اجازه دارند از این اردوگاه خارج شوند.

بلاتکلیفی بیش از ۲ هزار پناهجوی افغان در امارات

در این گزارش به نقل یک پناهجو آمده است که دخترش که قبلا با یکی از نهادهای امریکایی در افغانستان کار کرده بود، حالا در این اردوگاه با وضعیت دشوار روانی روبه‌رو شده است.

پناهجویان افغان در امارات از نظر روانی رنج می‌برند

وضعیت دشوار ساکنان «شهر بشردوستانه امارات» توجه شماری از نهادهای حقوق بشری را جلب کرده و آنها گفته‌اند که با این افراد بدرفتاری شده و از مراقبت‌های پزشکی مناسب برخوردار نیستند.

این شبکه خبری امریکایی به استناد گزارش دیدبان حقوق بشر اشاره کرده که در آن آمده این پناهجویان حدود دوسال در محیطی تنگ و فلاکت‌بار بدون هیچ امیدی به پیشرفت پرونده‌های خود، با «آسیب‌های روحی» روبه‌رو شده‌اند.

در گزارش اذعان شده که وقتی این پناهجویان از کابل به امارات منتقل شدند، قرار بود که آنها تنها چند روز در این کشور بمانند، ولی حالا نزدیک به دو سال در آنجا مانده‌اند.

این پناهجویان باقیمانده بیش از ۲۰ هزار پناهجوی هستند که وزارت دفاع و وزارت خارجه امریکا آن‌ها را به امارات منتقل کردند و بیشتر آنها به امریکا، کانادا، استرالیا یا کشورهای دیگر منتقل شدند. قبل از این نیز این پناهجویان از وضعیت بد زندگی شان در کمپ که ساکن هستند بارها شکایت کرده بودند.

به گفته «جوی شی» پژوهشگر دیدبان حقوق بشر در امارات، مقامات اماراتی هزاران پناهجوی افغان را حدود دوسال است در شرایط سخت و فلاکت‌بار بدون هیچ امیدی به پیشرفت در پرونده‌هایشان زندانی کرده‌اند. آنها پس از گریختن از افغانستان، اکنون ماه ها است که در بلاتکلیفی و با آسیب‌های بیشتر در امارات روبرو هستند.

آمریکا: پناهجویان افغان در امارات به افغانستان برنگردند

کلیدواژه