ثور 18, 1402 17:29 Asia/Kabul
  • تخریب 4 هزار هکتار از اراضی خشخاش در افغانستان
    تخریب 4 هزار هکتار از اراضی خشخاش در افغانستان

طالبان اعلام کرد که تاکنون 4 هزار هکتار زمین تحت کشت مواد مخدر تخریب شده و این روند تا به صفر رسیدن زمین‌های تحت کشت خشاش ادامه خواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور طالبان اعلام کرد که تاکنون 4 هزار هکتار زمین تحت کشت خشاش در افغانستان تخریب شده است

«حسیب الله احمدی»، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان در این باره گفت: روند تخریب کشت‌زارهای کوکنار هم اکنون در پنج ولایت جریان دارد.

وی افزود: «در مرکز و ولایت‌های کشور در حدود ۴ هزار هکتار زمین از کشت مواد مخدر پاک‌سازی شده است.»

همزمان با این، فرماندهی پلیس کابل نیز اعلام کرد که پس از به قدرت رسیدن طالبان هزار نفر در ارتباط با قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل، گفت: «در کابل ۱۰۰۰ مظنون بازداشت شده و به پنجه قانون سپرده شده‌اند. اینان کسانی بودند که مواد مخدر را قاچاق و می‌فروختند.»

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که به زودی قاچاق مواد مخدر در افغانستان به صفر خواهد رسید.

وی در این باره گفت: « تلاش‌ برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر  به شدت جریان دارد و از آغاز روی کار آمدن امارت اسلامی تا کنون شمار زیادی از قاچاقچیان بازداشت و زندانی شده اند.»

وی افزود: «مشکل مواد مخدر در افغانستان در حال رفع شدن است. کشت خشخاش امسال در تمام کشور نزدیک به صفر بود. اگر کسی در مناطق کوهستانی و دوردست کشت کرده بود، از بین برده شد. در بخش جلوگیری از قاچاق مواد مخدر هم جدیت است و در آینده نزدیک ان شاءالله به صفر خواهد رسید.»

سخنگوی طالبان همچنان به همه کشورها اطمینان می‌دهد که نگران قاچاق مواد مخدر از افغانستان نباشند و در راستای مبارزه و نیز راه کشت جایگزین آن با حکومت و مردم افغانستان همکاری نمایند.

مجاهد خاطرنشان کرد: « ما به کشورهای نزدیک و دور اطمینان می‌دهیم که در افغانستان مرکز مواد مخدر نخواهد بود. "امارت اسلامی" گام‌های جدی برداشته است اما خواهان این است که به کشاورزان افغان در این راستا همکاری صورت گیرد.»

پیش از این رهبر طالبان با صدور فرمانی کشت، تولید، قاچاق و استفاده از مواد مخدر را در افغانستان ممنوع کرد و نیز هشدار داد که با متخلفین این فرمان مطابق به شریعت برخورد خواهد شد. 

حکومت طالبان تخریب کشتزارهای کوکنار را آغاز کرده است

کلیدواژه