ثور 19, 1402 09:54 Asia/Kabul

در اعلامیه ای که در پایان پنجمین نشست سه جانبه وزرای افغانستان، چین و پاکستان در اسلام صادر شده است تاکید به ثبات، امنیت، صلح آمیز بودن و پیشرفت افغانستان گردیده است.

به گزارش ذبیح ا... قریشی خبرنگار رادیو دری، در اعلامیه ای که دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان به رادیو دری فرستاده، آمده است که در نشست وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان سه طرف تصمیم گرفتند همکاری‌های خود را در حوزه‌های امنیتی، توسعه‌ای و سیاسی براساس احترام متقابل، مشوره هم سطح و منافع متقابل عمیق‌تر بسازند و گسترش دهند.

وزرای خارجه چین، پاکستان و وزیر خارجه طالبان با تاکید بر اینکه افغانستان صلح آمیز، باثبات و مرفه، هدف و منفعت مشترک همه کشورهای منطقه است بر اهمیت حیاتی همکاری سه جانبه در پیشبرد این هدف تاکید کردند.

سه طرف بر ضرورت مقابله با چالش‌های امنیتی که تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و جهانی می‌باشد و به طور مستقیم بر ثبات و شکوفایی اقتصادی کل منطقه تأثیر می‌گذارد، تأکید کردند.

طرف‌های حاضر در نشست سه جانبه‌ اسلام آباد تعهد خود را به پیشبرد همکاری سه جانبه زیر راهکار پروژه کمربند تاکید کردند. آنها تاکید کردند که دهلیز اقتصادی پاکستان و چین را به سوی افغانستان توسعه دهند.

سه طرف همچین از کشورهای ذیربط خواستند تا تحریم‌های یکجانبه خود را علیه افغانستان لغو کرده و دارایی‌های مردم افغانستان را به آنها بازگردانند و فرصت‌هایی را برای توسعه اقتصادی و شکوفایی افغانستان ایجاد کنند.

 تمایل کشورهای منطقه برای ارتباط اقتصادی از طریق افغانستان

کلیدواژه