ثور 20, 1402 12:44 Asia/Kabul
  • وزارت زراعت حکومت طالبان به دهقانان قرضه می‌دهد
    وزارت زراعت حکومت طالبان به دهقانان قرضه می‌دهد

معین وزارت زراعت حکومت طالبان در سفرش به بلخ می‌گوید، روند قرضه‌دهی صندوق انکشافی زراعت، به منظور حمایت از دهقانان و شرکت‌های زراعتی ادامه دارد.

به گزارش خیبر ابراهیمی خبرنگار رادیو دری، هیاتی از وزارت زراعت حکومت طالبان برای جمع‌آوری نیازمندی‌ها، بررسی و رسیدگی به چالش‌های دهقانان به شمال افغانستان آمده‌اند.

این هیات که شامل معین وزارت زراعت، مسئول صندوق انکشافی زراعت و رئیس بخش مالداری این وزارت است در نشستی در بلخ برای دهقانان وعده‌هایی دارند.

وزارت زراعت حکومت طالبان به دهقانان قرضه می‌دهد

مبارزه با آفت‌های طبیعی، رفع مشکلات کم‌آبی، فراهم‌سازی خدمات بهتر و آگاهی دهی برای دهقانان از اساسی‌ترین وعده‌های آنان است.

در همین حال مسوول بخش صندوق زراعت حکومت طالبان می‌گوید، به منظور حمایت و پشتبانی، جهت رشد زراعت با شرکت‌های تولید کننده غذای حیوانی و محصولات زراعتی قرضه هایی را در نظر گرفته اند.

با این همه برخی از دهقانان می‌گویند، بعلت کاهش باران‌، کم‌بود آب و بلند بودن بهای کود کیمیاوی حاصلات شان کاهش یافته است.

دهقانان هموار از کم‌بود آب و خشک‌سالی شکایت داشته‌‌اند اما مسوولان امارت اسلامی می‌گویند هم‌زمان با تکمیل کار کانال بزرگ قوش‌تپه این مشکلات رفع خواهد شد.

وزارت زراعت حکومت طالبان به دهقانان قرضه می‌دهد

بارندگی‌های اخیر در هرات و امیدواری دهقانان به پایان خشکسالی ها

کلیدواژه