ثور 28, 1402 11:15 Asia/Kabul

شماری از مهندسان افغانستان و ایران به منظور تبادل نظر در قسمت توسعه شهری، فنی و صنعت در ولایت هرات نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این جلسه «بی تو بی» که به هدف برقراری ارتباط بیشتر بین تاجران و سرمایه گذاران دو کشور و استفاده بیشتر از تجارب کار تجارت و بازاریابی برگزار شده، طرفین روی موضوعاتی از قبیل شهرسازی، خدمات انجینیری، تولیدات مواد بهداشتی و لوازم ساختمانی بحث و تبادل نظر کردند.

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات و بخش های تجارتی و سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران برگزاری چنین نشست ها را گام های موثری به منظور رشد تجارت و سرمایه گذاری دانسته و بر تداوم آن تاکید کردند.

در همین حال تاجران و سرمایه گذاران جمهوری اسلامی ایران این جلسه تخصصی اقتصادی که به ابتکار اتاق تجارت ولایت هرات برگزار شده است، مهم و ارزشمند دانسته و تاکید کردند: امنیت به وجود آمده در افغانستان زمینه های کاری فراوان سرمایه گذاری و تجارت با این کشور را مساعد کرده است.

عباس حقیقی یکی از سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان و برگزار کننده این نشست گفت: با توجه به شرایط موجود در افغانستان، سرمایه گذاری ایرانیان در بخش‌های مختلف، باعث پیشرفت چشم‌گیر توسعه شهری خواهد شد.

از سوی دیگر علی امیدبخش، معاون سرمایه گذاری اداره کل صنعت و معادن خراسان رضوی که به هرات آمده است، افغانستان را به عنوان یک کشور دوست، همسایه و دارای اشتراکات فراوانی دانست که زمینه های کاری و تجارتی فراوانی در آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: ایران آمادگی کامل دارد تا در بخش های معادن، بازسازی و تولید در افغانستان سرمایه گذاری کند.

این در حالی‌است که چند روز قبل هم  شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی با حضور در هرات و  در نشست مشترک با اعضای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، بر افزایش سطح مراودات تجاری میان افغانستان و ایران تاکید کردند.

نشست مشترک هیات ولایت هرات و خراسان رضوی در اتاق بازرگانی ایران در مشهد

کلیدواژه