ثور 28, 1402 17:27 Asia/Kabul
  • توافق میان کارخانه‌های داروسازی افغانستان و ایران
    توافق میان کارخانه‌های داروسازی افغانستان و ایران

در سفر هیأت اداره ملی غذا و ادویه (دارو) افغانستان با رهبری سرپرست این اداره به کشور ایران فیصله بر آن شد که کارخانه های پیشرفته ایران با کارخانه های افغانستان به شکل سهامی کار کنند.

به گزارش رادیو دری، داکتر عبدالباری عمر سرپرست اداره ملی غذا و ادویه/دارو افغانستان و هیأت همراه در سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 17 می با رئیس سازمان غذا و داروی ایران دکتر سید حیدر محمدی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره موضوعاتی چون تجارت، کیفیت و مصونیت داروها، محصولات صحی و مواد غذایی صحبت کردند.

در این نشست فیصله بر آن شد که فابریکه/کارخانه‌های پیشرفته تولید دارو در ایران با فابریکه‌های افغانستان به شکل سهامی کار کنند و به گونه متقابل برندهای دارویی و محصولات بهداشتی/صحی خود را در کارخانه‌های یکدیگر تولید کنند.

‏همچنین تاکید بر آن شد که سازمان غذا و داروی ایران ضمن تأیید کارخانه‌هایی که به افغانستان صادرات دارند اسناد لازم را حین صدور محموله‌های آن کارخانه‌ها به افغانستان از طریق ایمیل با اداره غذا و ادویه افغانستان به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این دکتر محمدی همکاری همه جانبه را در زمینه آموزش و ارتقای ظرفیت کارمندان اداره غذا و ادویه افغانستان وعده داد.

دکتر عبدالباری عمر نیز ضمن تأکید بر منع و جلوگیری از قاچاق اقلام دارویی، کیفیت و مصونیت را از جمله اولویت‌ها و ارجحیت‌های اداره ملی غذا و ادویه افغانستان خواند.

دانشجویان پزشکی افغان دوره‌های تخصصی را در ایران خواهند گذراند