ثور 31, 1402 17:02 Asia/Kabul
  • سفر گردشگران پولندی به غرب افغانستان
    سفر گردشگران پولندی به غرب افغانستان

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در دیدار گروهی از گردشگران لهستانی/ پولند، از تلاش حکومت طالبان برای رشد صنعت گردشگری در این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، مولانا نعیم الحق حقانی، رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات روز یکشنبه در دیدار با جمعی از گردشگران لهستانی که به این ولایت سفر کرده اند؛گفت: بعد از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، مناطق مختلف کشور بویژه ولایت هرات به دلیل افزایش ضریب امنیتی شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی بوده است.

حقانی با اشاره به تلاش های حکومت طالبان برای جذب گردشگران خارجی ،افزود: مسئولان و مردم در ولایت هرات از گردشگران به عنوان مهمان پذیرایی و استقبال می کنند.

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات افزود: گردشگران، سفیران کشورهای خود هستند و می توانند در نزدیک شدن فرهنگ و ارتباط بیشتر کشورها کمک کنند.

درهمین حال گردشگران پولندی نیز که به صورت گروهی به هرات سفر کرده اند می گویند در سفر به هرات از مکان های تاریخی ودیدنی این ولایت دیدن کرده اند.

در یک ماه گذشته ولایت هرات شاهد حضور دهها گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان بوده است.

عبدالواحد واحدی، مسئول اداره گردشگری ولایت بلخ در شمال افغانستان هم چندی پیش گفته بود: تامین امنیت سبب شده تا گردشگران خارجی به صورت گسترده به مناطق مختلف این کشور بویژه بلخ سفر کرده و از آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری این ولایت دیدن کنند.

سفر ده ها گردشگر خارجی به ولایت هرات 

 

کلیدواژه