جوزا 02, 1402 07:57 Asia/Kabul

بخش زنان سازمان ملل متحد در افغانستان در اطلاعیه‌ای می‌گوید که در سراسر جهان، مبارزه برای حقوق زنان یک مبارزه شدید است، اما در حال حاضر هیچ کشوری به اندازه افغانستان وابسته به این مبارزه نیست.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، در ادامه این اطلاعیه‌ آمده است که در هیچ جای دنیا، مأموریت ما، دلیل حضور‌ ما و تأثیر ما به اندازه افغانستان به چالش کشیده نشده است.

این سازمان در ادامه خاطرنشان کرد که آخرین یورش به حقوق زنان – ممنوعیت کار زنان افغانستان برای سازمان‌های غیر دولتی و سازمان ملل – فقط یک گام به مسیر اشتباه نیست، بلکه آخر زندگی است. این در تضاد با ارزش‌های که جامعه بین‌المللی بر آن بنا شده است (این که ما که هستیم و به چه چیزی اعتقاد داریم) می‌باشد. در جریان این دو سال هدف از صدور فرمان‌ها، احکام و رفتارها حذف سیستماتیک زنان و دختران افغانستان از زندگی اجتماعی است.

بخش زنان سازمان ملل متحد در ادامه نوشته است که مهمترین سئوالی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، این است که چگونه به شیوه‌های اصولی در شدیدترین بحران بشردوستانه وحقوق زنان در جهان پیش برویم. از چهارم اپریل، تمام کارمندان افغانستان ما – زن و مرد – از خانه کار می‌کنند. ۷۰ درصد کارمندان ما زن هستند که از آن جمله ۵۵ درصد از کارمندان زن در افغانستان هستند.

سازمان ملل برای زنان از محدودیت ها و تهدیدهایی که به طور خاص برای زنان وجود دارد شديداً تحت تأثیر قرار گرفته است.

بخش زنان سازمان ملل متحد در افغانستان در اطلاعیه‌ خود تاکید کرده است که ما تنها با تیم‌های مردانه کار نخواهیم کرد. ما از رویکرد اصولی خود در کار با زنان و برای زنان دست نخواهیم کشید.

بخش زنان سازمان ملل متحد آورده است؛ در حالی که این یک چالش بی سابقه برای ما است، تعهد ما به زنان و دختران افغانستان قوی تر از همیشه است. ما به طور دوامدار در افغانستان باقی می‌مانیم و به نوآوری، احیای مجدد و بازاندیشی ادامه خواهیم داد.

واکنش سازمان ملل به ممنوعیت کار زنان افغانستان در دفاتر این سازمان

کلیدواژه