جوزا 02, 1402 10:20 Asia/Kabul

مسئولان در گذرگاه مرزی تورخم می گویند: تبادلات کالاهای تجاری بین افغانستان وپاکستان افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی عصمت الله یعقوب کمیسار نظامی در گذرگاه تورخم میگوید به نسبت گذشته در معاملات تجاری بین افغانستان و پاکستان از طریق گذرگاه تورخم افزایش قابل ملاحظه ای بعمل امده و روزانه حدود بیست میلیون افغانی تبادلات تجاری بین دو کشور در گذرگاه تورخم صورت می گیرد.

با انهم که مسئولان از افزایش معاملات تجاری  وبهتر شدن روابط تجاری بین افغانستان وپاکستان خبر می دهند  اما تاجران و رانندگان افغان می گویند جانب پاکستانی هنوز هم برای تاجران و رانند گان افغان مشکلات ایجاد می کنند وامورات گمرکی انان را با تاخیر انجام می دهند که روزانه صد ها موتر حامل اموال تجاری در مقابل ساختمان گمرک در ان طرف خط دیورند صف کشیده اند. 

مولوی قدرت الله مسئول بخش ترانسپورت در گذرگاه تورخم می گوید بارها با جانب پاکستانی در مورد مشکلات تاجران و رانندگان افغان صحبت کرده و تعهداتی از جانب پاکستان اخذ نموده اما  در عمل هیچ اقدامی نکرده است.

در حال حاضر گذرگاه تورخم برای انجام معاملات تجاری بین افغانستان وپاکستان یک گذرگاه مهم  خوانده میشود که در بلند بردن میزان عواید و همچنان تقویت اقتصاد افغانستان  نقش مهمی را ایفا می کند.

بررسی مشکلات تاجران افغان در بندر مرزی تورخم

 

کلیدواژه