تامین حقوق زنان افغانستان، محور دیدار مقامات ازبکستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل
(last modified 1402-03-03T03:12:16+00:00 )
جوزا 03, 1402 07:42 Asia/Kabul
  • تامین حقوق زنان افغانستان، محور دیدار مقامات ازبکستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل
    تامین حقوق زنان افغانستان، محور دیدار مقامات ازبکستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل

مقامات ارشد ازبکستان، اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در دیداری در شهر «تاشکند» بر ضرورت تأمین حقوق و آزادی زنان افغانستان تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امورافغانستان ، «شارلوت آدریان» سفیراتحادیه اروپا و «ماتیلدا دیموسکو» نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ازبکستان در دیداری در شهر «تاشکند» ضرورت تأمین حقوق و آزادی زنان افغانستان را بررسی کردند.

مقامات ارشد ازبکستان، اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در این دیدار همچنین بر اهمیت تداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان که با شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند، تاکید کردند.

طرفین در این دیدار در باره چشم انداز همکاری‌های متقابل بین ازبکستان، اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در چارچوب اجرای برنامه‌های آموزشی در ازبکستان برای شهروندان افغانستان به ویژه جوانان و دختران نیز تبادل نظر کردند.

آدریان در این دیدار بر پایبندی اتحادیه اروپا برای تداوم کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری نزدیک با ازبکستان در این راستا تاکید کرد.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شد و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی هم  سفارت ازبکستان در بروکسل آغاز به کار کرد.

این در حالی است که ازبکستان در دوم مارس سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد در آمد و در24 اکتبر سال 1993 میلادی هم نمایندگی سازمان ملل متحد در تاشکند گشایش یافت.

مقام سازمان ملل متحد: وضعیت زنان افغانستان زنگ خطری برای همه‌ زنان است

کلیدواژه