جوزا 05, 1402 12:59 Asia/Kabul

کفیل ریاست حکومت طالبان، این حکومت را فراگیر خواند و انتقادها در این باره را به شدت رد کرد.

به گزارش رادیو دری، مولوی عبدالکبیر در نشستی در کابل با انتقاد از کسانی که حکومت طالبان را از نظر قومی فراگیر نمی‌دانند گفت: عبدالسلام حنفی، قاری فصیح الدین و نورالدین عزیزی که در نظام طالبان کار می‌کنند مقاماتی با صلاحیت‌ و شایسته‌تر از دوستم، ربانی و مسعود هستند.

وی افزود: «صلاح الدین ربانی از بدخشان در حکومت قبلی کار می‌کرد. حالا قاری فصیح الدین فطرت، یک بدخشانی دیگر لوی درستیز است. آیا ما همه‌شمول نیستیم؟»

معاون سیاسی رهبر طالبان درباره حضور پنجشیری‌ها در حکومت طالبان گفت: «وقتی احمد مسعود یا شخصی دیگر در دولت قبلی از پنچشیر بود، آن را فراگیر می‌خواندند، اما حالا نورالدین عزیزی، وزیر تجارت از پنجشیر است. پس چرا حکومت ما را همه شمول نمی‌دانید؟»

عبدالکبیر، این مقامات طالبان را «شایسته و با صلاحیت» و مورد اعتماد رهبری این گروه خواند و ادعا کرد: «تعصبات قومی در امارت اسلامی» وجود ندارد و همانند نظام گذشته، افرادی از اقوام مختلف در پست‌های دولتی کار می‌کنند.

این اظهارات عبدالکبیر در حالی است که کشورهای مختلف بارها از طالبان خواسته اند که دولت فراگیر و متشکل از همه اقوام و گروههای سیاسی و مذهبی تشکیل دهند؛ اما این گروه هر بار این درخواست را رد کرده و حکومت خود را فراگیر خوانده است.

لاوروف: کابل به وعده‌های خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند

تاکید آمریکا بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان

تاکید روسای جمهوری ایران و چین بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان

کلیدواژه