جوزا 10, 1402 08:45 Asia/Kabul
  • طالبان: کار استخراج دو معدن در فاریاب آغاز می‌شود
    طالبان: کار استخراج دو معدن در فاریاب آغاز می‌شود

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم طالبان در سفرش به شهرمیمنه؛ مرکز ولایت فاریاب از آغاز کار استخراج شماری از معادن در این ولایت خبر داده است.

به گزارش رادیو دری، شهاب‌الدین دلاور، روز سه‌شنبه( 9 جوزا ) با هدف بررسی از وضعیت معادن و رسیدگی به مشکلات معادن به ولایت فاریاب سفر کرد.

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم طالبان هدف از سفر خود به فاریاب را بررسی وضعیت معادن این ولایت اعلام کرد  و گفت که قرار است در آینده نزدیک دومعدن ذغال سنگ ولسوای قرایی و معدن طلا و سرب در ولسوالی لولاش به شرکت قراردادی سپرده شود و کار استخراج آن آغاز گردد.

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم طالبان افزود که با آغاز کار استخراج این معادن، فرصت‌های کاری برای صدها شهروند فراهم شده و وضعیت اقتصادی مردم بهبود خواهد یافت.

وی گفت: معادن طلا، سرب و جست و دیگر معادن نفت و گاز داریم. آمدیم که این معادن را بررسی کنیم تا این معادن که همه مال مردم است، به شکل درست نگهداری شود و به شکل استندرد و قانونی استخراج شود و شفافیت در کارهایش باشد.

وی همچنان از آغاز کار قیرریزی 150 کیلو متر سرک حلقوی هرات – بادغیس از طریق عواید معدن لعل سرجنگل ولایت غور سخن گفت. این سرک ولایت فاریاب را با ولایات غربی کشور وصل می‌کند.

 

کلیدواژه