جوزا 11, 1402 18:32 Asia/Kabul
  • طرح انتقال آب پنجشیر به کابل، سرمایه گذار پیدا کرد
    طرح انتقال آب پنجشیر به کابل، سرمایه گذار پیدا کرد

در حالی که کمبود آب آشامیدنی بهداشتی، پایتخت افغانستان را به بحران کم آبی نزدیک کرده است، یک شرکت داخلی برای سرمایه گذاری در انتقال آب از پنجشیر به کابل اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رادیو دری، سید محمد توقیر نماینده‌ یک شرکت مهندسی در افغانستان در دیدار با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: این شرکت حاضر است در انتقال آب پنجشیر به کابل سرمایه گذاری کند.

در این دیدار، نورالدین عزیزی با استقبال از سرمایه‌گذاری این شرکت گفته است که به مشکلات آنها در این مسیر رسیدگی خواهد کرد.

طالبان از مدت ها پیش از تصمیم خود برای انتقال آب از پنجشیر به کابل با هدف حل مشکل کمبود آب آشامیدنی در پایتخت افغانستان خبر داده بود.

کمبود آب در پایتخت افغانستان، چالشی جدی است و بنابر اعلام وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان شهر کابل به بحران کم‌آبی نزدیک شده و سطح آب‌های زیرزمینی در این شهر تا سه‌ونیم متر پایین رفته است. 

ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب حکومت طالبان تابستان گذشته در یک نشست خبری در کابل گفته بود  که با انتقال آب پنجشیر به کابل، چالش آب آشامیدنی بهداشتی در پایتخت رفع خواهد شد.

منصور ارزش این طرح  را سه میلیون دلار اعلام کرده بود.

طرح انتقال آب رودخانه پنجشیر به کابل، حدود ۱۲ سال پیش در حکومت سابق افغانستان برنامه ریزی شده و قرار بود با کمک مالی بانک توسعه آسیایی اجرا شود، اما با سقوط دولت غنی و روی کار آمدن طالبان، این طرح لغو شد.

افزایش 60 درصدی خانواده های آسیب پذیر از نبود آب آشامیدنی در افغانستان

شکایت مردم غرب کابل از نبود آب آشامیدنی سالم

شکایت باشندگان کابل از کمبود آب آشامیدنی

کلیدواژه