جوزا 14, 1402 11:25 Asia/Kabul
  • مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) با حضور مهاجرین افغانستانی در مشهد

مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) از سوی مهاجرین افغانستانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش حسین زاده خبرنگار رادیو دری، مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های شیعه و سنی مهاجر افغانستانی از سوی بنیاد فرهنگی، اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران شنبه شب در سالن اجتماعات حسینیه هراتی‌های مشهد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور بیش از صدها نفر از مهاجرین افغانستانی برگزار شد، سخنرانان به تببین شخصیت دینی و سیاسی امام خمینی (ره) پرداختند.

در این مراسم حجت السلام دکتر سید جواد وحیدی مسئول بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران ضمن خیر مقدم به حاضرین به تبیین جایگاه امام خمینی(ره) در میان مجاهدین و مردم افغانستان پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی افغانستان متاثر از اندیشه و افکار امام(ره) بود و مجاهدین ما در طول سال های مبارزه آن عارف فرزانه را سرمشق خود قرار دادند.

سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع مهاجرین خارجی خراسان رضوی در این مراسم ضمن بیان خاطرات خود از دیدار با امام خمینی(ره) به حمایت ایشان از مظلومان جهان و ملت های مستضعف اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول 4 دهه گذشته با پیروی از اندیشه های امام راحل(ره) میزبان مهاجرین افغانستانی در ایران بوده است و علیرغم تمام فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه که بر ملت ایران وارد شد، ولی هیچگاه دست از حمایت از مردم مظلوم افغانستان برنداشت.

مولوی عبدالرئوف توانا عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب در این مراسم به ‌شخصیت جهانی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی به یک کشور و مذهب خاص تعلق ندارد و ایشان یک شخصیت جهانی بود که از وحدت کلمه می گفت و ما به عنوان پیرو اندیشه های ایشان باید وحدت کلمه خود را حفظ کنیم.

حجت السلام شیخ موسی رضایی عضوی شورای علمای شیعه هرات هم در این مراسم جایگاه دینی، علمی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی را تشریح کرد و تبیین شخصیت ایشان برای نسل امروز را یک ضرورت دانست.

دکتر سید عبدالحمید معصومی از شخصیت های دینی و علمی افغانستان ضمن بیان جایگاه دینی و سیاسی امام خمینی(ره) در جهان معاصر گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، امیدهای از دست رفته را به ملت های مظلوم بازگرداند و تلاش های این مرد الهی موجب شد که جوامع اسلامی، به سوی او جلب شوند.

در این مراسم همچنین شاعران و ذاکران به شعر خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

تجدید پیمان بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی

 

کلیدواژه