جوزا 15, 1402 14:49 Asia/Kabul
  • جوانان افغان: اندیشه‌های امام‌خمینی (ره) درس‌آموز است
    جوانان افغان: اندیشه‌های امام‌خمینی (ره) درس‌آموز است

شخصیت‌های جوان علمی و فرهنگی افغانستان بر الگوبرداری جهان اسلام از ویژگی‌های منحصر به‌فرد امام خمینی (ره) به ویژه شجاعت و استکبارستیزی ایشان تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، جمعی از شخصیت‌های جوان علمی و فرهنگی افغانستانی عصر یکشنبه در مراسم سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، اندیشه‌های ایشان را نقشه راه مسلمانان و آزادیخواهان جهان دانستند.

«عاطفه حسینی» فعال جوان حقوق زنان در این مراسم با اشاره به جایگاه زن در اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت، امام خمینی (ره) سوء‌استفاده غرب از زنان به‌عنوان کالای تجاری را رد و با این اندیشه که زن، فرمانبردار محض است، مخالفت کردند‌.

این فعال حقوق زنان تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی، زنان را به فراگیری علم و دانش تشویق کردند و دانش‌آموزی را برای آنها وظیفه می‌دانستند.

حجت الاسلام سید «جواد شمس» دبیر شورای عالی امامیه در کابل نیز شجاعت و خطرپذیری را از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) دانست و افزود: اکنون مسلمانان و آزادیخواهان جهان مدیون فداکاری و رشادت‌های امام خمینی (ره) هستند.

این عالم دینی افغان، مسوولیت‌پذیری را از دیگر ویژگی‌های شخصیت امام خمینی خواند و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همانند پیامبر مکرم اسلام (ص) و حضرت علی (ع) نسبت به اسلام، قرآن و جامعه‌بشریت مسوولیت‌پذیر بودند.

شمس تصریح کرد: امام خمینی (ره) به مسلمانان جهان درس خودکفایی و ایستادگی را آموخت و انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از این دو ویژگی و به رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه یافته است.

«عبدالرضا سروش»، استاد حوزه و دانشگاه در کابل نیز خدامحوری و علم‌آموزی را از ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست و گفت: مسلمانان جهان می‌توانند در ابعاد سیاسی و اقتصادی از سیره و روش امام خمینی (ره) درس بگیرند.

«عبدالحمید رضوی» دیگر استاد دانشگاه در کابل هم گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) برای تغییر وضعیت جهان اسلام یک نیاز اساسی بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) با پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) چهره تاثیرگذار برای جهان بشریت بودند.

 مهاجران افغانستانی مقیم یزد، یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند

برگزاری وبینار اندیشه های امام خمینی(ره) با حضور فرهیختگان ایران و افغانستان

کلیدواژه