جوزا 17, 1402 16:28 Asia/Kabul
  • لاوروف: طالبان برای شناسایی برای شرایط مورد نظر را محقق کند
    لاوروف: طالبان برای شناسایی برای شرایط مورد نظر را محقق کند

وزیر خارجه روسیه گفت: تا زمانی که شروط مورد نظر ما در افغانستان محقق نشود، نمی‌توانیم درباره آغاز روند به رسمیت شناختن حکومت طالبان صحبت کنیم.

به گزارش رادیو دری، سرگئی لاوروف در نشستی در دانشگاه روسی-تاجیکستانی شهر دوشنبه افزود: ما همچنان مقامات کنونی کابل را برای  تشکیل یک دولت متوازن قومی و سیاسی، تشدید اقدامات در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر  و تضمین حقوق اولیه بشری برای همه مردم ساکن در افغانستان از جمله تاجیک‌ها تحت فشار قرار داده ایم.

وی اظهار کرد: تا زمانی که این شرایط محقق نشود، درباره به رسمیت شناختن حکومت طالبان صحبت نمی کنیم.

وزیر خارجه روسیه در عین حال بر گفتگوی کاری با طالبان برای تامین منافع امنیتی و توسعه اقتصادی منطقه و آشتی ملی در افغانستان  تاکید و تصریح کرد: مسکو در دیدارهایش با نمایندگان طالبان و تماس منظمی که با آنها دارد، هیات حاکمه افغانستان را تشویق می‌کند تا حل این مشکلات را تسریع کند.

لاوروف همچنین تاکید کرد: آمریکا و متحدانش به عنوان مسوولان بحران کنونی افغانستان باید هزینه‌های اصلی بازسازی افغانستان پس از جنگ را بپذیرند.

وی اضافه کرد: بازگرداندن زیرساخت‌های نظامی آمریکا و ناتو به خاک افغانستان یا استقرار آن در هر یک از کشورهای همسایه به هر بهانه‌ای مطلقاً غیرقابل پذیرش است.

تاکید سران کشورهای آسیای مرکزی و شورای اروپا بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

لاوروف: کابل به وعده‌های خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند

کلیدواژه