جوزا 21, 1402 10:18 Asia/Kabul
  • هشدار شورای ملی مقاومت افغانستان درباره انتقال اعضای تی‌تی‌پی به شمال این کشور
    هشدار شورای ملی مقاومت افغانستان درباره انتقال اعضای تی‌تی‌پی به شمال این کشور

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» با هشدار درباره برنامه حکومت طالبان برای انتقال طالبان پاکستانی به شمال افغانستان، هدف از این اقدام را تغییر ساختار جمعیتی این مناطق خواند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان متشکل از چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین در بیانیه ای با اشاره به تصمیم حکومت طالبان برای انتقال مهاجران پاکستانی ساکن خط دیورند به ولایات شمال افغانستان ادعا کرده است که این اقدام، معامله‌ استراتژیک میان طالبان و پاکستان و هدف از آن تبدیل شمال افغانستان به لانه‌ امن تروریست ها و تغییر ساختار جمعیتی شمال افغانستان است.

شورای مقاومت برای نجات افغانستان تاکید کرده است که این اقدام طالبان، کشور را با «خطر عمیق بحران داخلی و خارجی تا سرحد تمایل به تجزیه» و «بسترسازی برای فعالیت‌های مصون تروریستی» مواجه می‌کند.

این شورا مدعی شده است که پیش از این نیز چنین جابه‌جایی‌هایی در شمال افغانستان برای تغییر ساختار جمعیتی و غصب خانه‌های مردم بومی صورت گرفته است.

شورای مقاومت برای نجات افغانستان، عواقب این گونه اقدامات را فاجعه‌بار خوانده و تصریح کرده است که این خطر با گذشت هر روز عمیق‌تر می‌شود و افزون بر تبدیل افغانستان به محل صدور تروریسم بین‌المللی، ازهم‌پاشیدگی منافع ملی و تغییر جغرافیایی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه، هشدار داده است که اگر به جلوگیری این خطر، توجه جدی صورت نگیرد، دامنه‌ جنگ نیابتی طالبان خارج از خاک افغانستان و تقویت نیروهای تروریستی منطقه ای، دامن کشورهای آسیای مرکزی و فراتر از آن را خواهد گرفت.

به تازگی ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان از انتقال اعضای گروه تروریستی تی تی پی از مرز افغانستان و پاکستان به شمال افغانستان خبر داده بود.

این اظهارات مجاهد پس از آن مطرح شد که وزیر داخله‌ پاکستان چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود که طالبان به پاکستان پیشنهاد داده است که اعضای تی‌تی‌پی را از مناطق مرزی با پاکستان به سایر مناطق افغانستان انتقال دهد.

طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را از مناطق مرزی دور می‌کند

وزیر داخله پاکستان: طالبان اعضای تی تی پی را از خط دیورند دور می‌کند

طالبان انتقال اعضای تی تی پی را به مناطق دور از مرز تایید کرد

کلیدواژه