جوزا 22, 1402 13:22 Asia/Kabul

مسابقات حفظ، حسن قرائت قرآن کریم و اذان بین قاریان و حافظان 50 دارالقرآن ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار  رادیو دری، مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات هدف از راه اندازی رقابت ها و برنامه های قرآنی را تشویق و ترغیب جوانان به تلاوت و حفظ کلام پاک الهی می دانند.

حبیب الله کریمی مسئول انجمن حافظان و قاریان قرآن کریم در هرات با بیان اینکه در این دور از مسابقات قرآنی 200 تن از قاریان اشتراک کردند، اظهار داشت: برنامه های متنوعی به منظور تقویت امور قرآنی و ایجاد زمینه های فراگیری علوم اسلامی و بویژه در بخش حفظ و تلاوت قرآن کریم روی دست است که به زودی اجرایی می شود.

کریمی برگزاری چنین برنامه هایی را به هدف آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی و بالا بردن ظرفیت های جوانان و نوجوانان در بخش های آموزش و فراگیری علوم اسلامی موثر دانست.

وی از مسئولان حکومتی نیز خواستار حمایت های بیشتر از مراکز علوم دینی و قرآنی هرات شد و خاطرنشان کرد: حکومت فعلی افغانستان باید تلاش کند تا زمینه حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در مسابقات بین المللی نیز فراهم شود.

شماری از اشتراک کنندگان این مسابقات قرآنی نیز از برگزاری آن استقبال کرده و می گویند: هرباری که قرار است مسابقه و یا برنامه ای در این خصوص برگزار شود برای اشتراک در آن لحظه شماری می کنند.

آنان تاکید دارند: جوانان و علاقه مندان حفظ و حسن قرائت قرآن کریم در هرات از استعدادهای فراوانی برخوردار هستند که باید شرایط بهتری برای حضور و حفظ قرآن پاک برای شان مساعد شود.

جوانان و نوجوانان اشتراک کننده می گویند: این مسابقات برای آنان انگیزه های بیشتری بوجود آورده است تا برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم آمادگی داشته باشند.

تجلیل از برترین های مسابقه قرآنی «حبل‌الله» در مزارشریف

کلیدواژه