جوزا 26, 1402 13:53 Asia/Kabul
  • نشست اسلو: طالبان به تعهداتش در قبال جامعه جهانی عمل کند
    نشست اسلو: طالبان به تعهداتش در قبال جامعه جهانی عمل کند

شرکت کنندگان در نشست اسلو از طالبان خواستند تا به تعهداتش درباره لغو ممنوعیت تحصیل دختران، تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان عمل کند.

به گزارش رادیو دری؛ نشست سه روزه اسلو، با حضور نمایند‌گان طالبان، فعالان مدنی افغانستان و نمایندگان کشورهای غربی از 13 تا 15 ژوئن پشت درهای بسته در نروژ(ناروی)  برگزار شد و دیشب به کار خود پایان داد.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که طالبان باید به تعهداتش به جامعه‌ جهانی عمل کند و ضمن ریشه‌کن سازی پناهگاههای «تروریست‌ها»، موانع تحصیل دختران را برطرف کند .

همچنین از طالبان خواسته شد هر چه سریع تر حکومتی فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام و مذاهب افغانستان تشکیل دهد.

در  نشست اخیر اسلو، نمایند‌گانی از سازمان ملل، پاکستان، قطر، آمریکا، انگلیس، هند، شماری از اعضای پارلمان ناروی و نیز سخنگویان وزارت‌های خارجه، کشور و دفاع حکومت طالبان حضور داشتند.

 پیش از شروع این اجلاس برخی فعالان مدنی، زنان و احزاب مخالف حکومت طالبان، به حضور نمایند‌گانی از این گروه در اجلاس اعتراض کردند.

این سومین نشست اسلو درباره مسایل افغانستان است که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف و چهره های سیاسی و مدنی افغانستان برگزار می شود.

نشست مجمع اسلو درباره افغانستان در ناروی برگزار شد

برگزاری نشست وزیران خارجه عضو سازمان همکاری شانگهای و تاکید بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان و رعایت حقوق تمام مردم این کشور

یونیسف: بیشتر مقامات طالبان با ممنوعیت تحصیل دختران مخالف هستند

کلیدواژه