جوزا 27, 1402 19:16 Asia/Kabul

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا موضوع قاچاق انسان از افغانستان را رد کرد.

به گزارش عزیز زاهد خبرنگار رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان روز شنبه 27 جوزا در حساب توییتر خود «پروپاگند» کشورهای غربی در رابطه به قاچاق انسان در افغانستان را بی اساس خواند.

مجاهد در صفحه توییتر خود نوشت: «امارت اسلامی اجازه نمی دهد که قاچاق انسانی صورت گیرد. کسی که به این جرم دستگیر شود مجازات می شود.»

وی افزوده است: «قاچاق انسانی بیرون از مرزهای افغانستان انجام می شود که جلوگیری آن مسؤولیت "امارت اسلامی افغانستان" نیست.»

وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه‌ خود که بر اساس نظرسنجی در سراسر جهان منتشر می‌شود کشورهای افغانستان، روسیه و چین را از نظر قاچاق انسان، بدترین کشورها معرفی کرده است.

بر اساس این گزارش، افغانستان در فهرست کشورهایی شامل است که از اول اپریل سال 2021 تا 31 مارچ 2022 گروه‌های مسلح غیرمسؤول را حمایت کرده و از کودکان سربازی گیری کرده اند.

در این گزارش همچنان آمده است افغانستان یکی از 11 کشوری است که طرح و پالیسی برای جلوگیری از کار اجباری و برده داری جنسی در کمپ‌ها و جاهای دیگر ندارند.

در گزارش سالانه نظرسنجی وزارت خارجه امریکا قاچاق انسان از وضعیت 88 کشور جهان به لحاظ قاچاق انسان صورت ارزیابی صورت می‌گیرد.

کلیدواژه