جوزا 28, 1402 18:01 Asia/Kabul
  • اعزام پزشکان متخصص ایرانی به بیمارستان امام خمینی (ره) در ولایت بامیان
    اعزام پزشکان متخصص ایرانی به بیمارستان امام خمینی (ره) در ولایت بامیان

مشاور نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان از اعزام پزشکان متخصص ایرانی به بیمارستان امام خمینی (ره) ولایت بامیان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «سفرخانی» مشاور نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان در راس هیاتی با «مولوی عبدالله سرحدی» والی بامیان دیدار و گفتگو کرد.

وی در سفر به بامیان گفت پزشکان متخصص ایرانی به بیمارستان امام خمینی (ره) در ولایت بامیان در مرکز افغانستان اعزام می‌شوند.

عبدالله سرحدی نیز در این دیدار اظهار داشت با افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) مشکلات بیشتر بیماران در بامیان حل خواهد شد.

«قلندر عباد» وزیر صحت عامه حکومت طالبان پیش از این در سفر به بامیان با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان گفته بود: احداث بیمارستان امام خمینی(ره) در بامیان و برای مردم محروم این منطقه اقدامی شایسته و نیک از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم است.

«سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در سفر به بامیان درباره ساخت این بیمارستان 120 تختخوابی از سوی جمهوری اسلامی برای مردم محروم ولایت بامیان گفته بود: امیدواریم که با تکمیل روند ترخیص تجهیزات پزشکی در گمرک افغانستان به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

تکمیل ۹۷ درصد ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) در بامیان

کلیدواژه