جوزا 29, 1402 17:56 Asia/Kabul
  • انتقاد شهروندان افغان از بازار سیاه روادید پاکستان
    انتقاد شهروندان افغان از بازار سیاه روادید پاکستان

شهروندان افغان از بازار سیاه برای دریافت روادید پاکستان، انتقاد کرده اند .

شماری از شهروندان افغانستان که هفته‌ها و حتی ماه‌ها برای درمان و دیدن اقوام و برخی مسائل دیگر منتظر روادید پاکستان هستند .

به گزارش رادیو دری، شماری از شهروندان افغانستان با انتقاد از بازار سیاه برای دریافت روادید پاکستان می‌گویند ، هفته‌ها و حتی ماهها منتظر ویزای پاکستان هستند،  اما موفق به دریافت آن نمی‌شوند.

این شهروندان به رسانه‌ها گفته‌اند روادید پاکستان در بازار سیاه به بهای گران به فروش می‌رسد و آنها توان خرید ندارند.

یکی از متقاضیان روادید (ویزا) به طلوع نیوز گفت: «بیمار داریم اما توان گرفتن روادید  را نداریم، برخی از مسیر قاچاق به پاکستان سفر می‌کنند که بیشتر آنها بازداشت می‌شوند».

یکی دیگر از متقاضیان هم گفت، کسانی که روادید فوری لازم دارند باید حدود 1200 دلار پرداخت کنند.

برخی از شرکت‌های گردشگری نیز می‌گویند ، نبود روادید پاکستان در رونق کار آنها نیز تاثیر گذاشته است.

با این حال، وزارت خارجه حکومت طالبان اظهارداشت، این مشکلات را می‌پذیرد اما اطمینان می‌دهد که چالش شهروندان افغان را حل کند.

این مشکلات درحالی حل نشده‌اند که دردو هفته اخیر به گفته مقامات پلیس پاکستان،  حدود 500  پناهجوی افغان در اسلام‌آباد بازداشت شده‌اند.

شماری از پناهجویان افغان در روزهای اخیر به رسانه‌ها گفته‌اند، پلیس پاکستان شماری از کسانی را که کارت پناهندگی سازمان ملل را هم دارند بازداشت می‌کنند.

در همین حال  «عبدالجبار تخاری»، سرکنسول سفارت افغانستان در شهر کراچی دیروز یک شنبه ضمن انتقاد از وضعیت بد اتباع افغان در زندان‌های پاکستان،  توقف فوری بازداشت مهاجران کشورش را در ایالت‌های پاکستان خواستار شد.

سفارت افغانستان در پاکستان پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود ، ادامه روند بازداشت مهاجران افغان در پاکستان بر روابط کابل- اسلام آباد تاثیر منفی می‌گذارد.

بیش از چهاردهه جنگ و اشغالگری در افغانستان ، موجب مهاجرت میلیون ها شهروند افغانستانی شده است. به دلیل اشتراکات فرهنگی و همجواری، بیش از نیمی از مهاجران افغانستانی در پاکستان و ایران زندگی می کنند.

پاکستان دیگر به ‌افغانستانی‌ها ویزا نمی‌دهد

کلیدواژه