جوزا 30, 1402 08:45 Asia/Kabul
  • طالبان: افغانستان به هیچ گروهی اجازه اقدام ضد همسایگان را نمی دهد
    طالبان: افغانستان به هیچ گروهی اجازه اقدام ضد همسایگان را نمی دهد

سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان می گوید، طالبان به هیچ گروه مسلح اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان ضد کشور‌های همسایه و منطقه حمله کند .

به گزارش رادیو دری، «عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان  روز دوشنبه در  نشست خبری در کابل تاکید کرد، سیاست طالبان  این است که خاک افغانستان علیه منافع هیچ کشوری استفاده نشود وما به هیچ فرد یا گروهی اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان علیه همسایگان استفاده کنند.

قانع  تصریح کرد: البته تبلیغاتی در این زمینه (حضور و تحرکات گروه‌های مسلح در افغانستان) علیه حکومت طالبان  صورت می‌گیرد که هدف از آن ایجاد نگرانی در میان مردم و کشور‌های همسایه افغانستان است.

سخنگوی وزارت داخله با بیان اینکه هم اکنون هیچ گروه مسلح که منافع همسایگان را با خطر مواجه کند در افغانستان حضور ندارد، گفت: هم اکنون هیچ گروهی از جمله گروه تروریستی داعش در افغانستان به صورت آشکار حضور ندارد و چنین گروه‌هایی به ویژه داعش سرکوب شده اند.

«عبدالمتین قانع» با بیان اینکه حکومت طالبان درافغانستان بر اوضاع این کشور حاکم و مسلط است، افزود: این  حکومت خواهان روابط نیک با کشور‌های همسایه و فرامنطقه است.

این مقام طالبان همچنین تصریح کرد، دستور منع کشت خشخاش درافغانستان باعث کاهش چشمگیر کشت مواد افیونی و قاچاق مواد مخدر شده است.

طالبان: از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه روسیه و آسیای مرکزی نیست

کلیدواژه