جوزا 30, 1402 18:18 Asia/Kabul
  • عفو بین الملل: پاکستان به آزار پناهجویان افغان پایان دهد
    عفو بین الملل: پاکستان به آزار پناهجویان افغان پایان دهد

سازمان عفو بین الملل از دولت پاکستان خواسته است به دستگیری و آزار پناهجویان افغان پایان دهد.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان عفو بین‌الملل امروز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی پناهنده در گزارشی با اشاره به افزایش بازداشت‌های خودسرانه و تهدید به اخراج افغان‌ها در پاکستان گفته است: این بسیار نگران کننده است که وضعیت پناهجویان افغان در پاکستان مورد توجه بین المللی قرار نمی گیرد.مهاجران افغان در پاکستان  نه می توانند به خانه برگردند و نه می توانند برای همیشه در پاکستان بمانند، از این رو در موقعیتی قرار می‌گیرند که هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد.

این گزارش با اشاره به وضعیت حقوقی مبهم مهاجران افغانستانی در پاکستان و روندهای سخت پیش روی آنان برای پناهندگی یا جابجایی در کشور ثالث می افزاید: به دلیل تاخیر قابل ملاحظه پاکستان در روند ثبت نام، بیشتر پناهجویان افغان در این کشور، کارت های ثبت نام ندارند؛ مدرکی که به پناهجویان افغان اجازه می‌دهد تا به طور منظم در پاکستان بمانند. همچنین بسیاری از آنها با ویزا عادی وارد پاکستان شده اند که حالا منقضی شده است.

عفو بین الملل  تصریح کرده است: تاخیر در تمدید ویزا از سوی دولت پاکستان و تاخیر در دریافت مدارک ثبت نام، آزار و اذیت پلیس و اخاذی سایر مقامات را از پناهجویان، آسان تر کرده؛ اقداماتی که در سراسر پاکستان گزارش  از جمله در سند، کراچی، پیشاور، چمن و کویته گزارش شده است.

این سازمان  از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواسته است تا در ثبت ‌نام و بررسی درخواست‌ افغان‌هایی که به دنبال پناهندگی در پاکستان هستند، تسریع کند.

ادامه بازداشت مهاجران افغانستانی در پاکستان

بازداشت مهاجران افغانستانی در مرز تورخم

 

واکنش طالبان به بدرفتاری پلیس پاکستان با مهاجران افغانستانی

 

کلیدواژه