جوزا 31, 1402 16:13 Asia/Kabul
  • پناهجویان افغان در اندونزی به عملکرد کمیساریای پناهندگان اعتراض کردند
    پناهجویان افغان در اندونزی به عملکرد کمیساریای پناهندگان اعتراض کردند

پناهجویان افغانستانی در اندونزی که سال‌هاست در شرایط نامناسبی زندگی می کنند در بیانیه‌ای از بی توجهی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به مشکلات این گروه انتقاد کردند.

به گزارش رادیو دری، پناهجویان افغانستانی در اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کردند: هزاران پناهجوی افغان بیش از 12 سال است که در اندونزی در «بی‌سرنوشتی کامل» به‌سر می‌برند و حدود دو سال است که با تظاهرات پی در پی، توجه جدی سازمان ملل به مشکلات‌ خود را خواستارند هستیم، اما هیچ توجهی برای رفع مشکلات پناهجویان افغان در اندونزی نشده است.

این پناهجویان افزودند: بسیاری از مهاجران افغان در اندونزی، به‌دلیل سال‌ها بلاتکلیفی با مشکلات شدید روانی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و در سه سال اخیر دست‌کم 17 پناهجوی جوان خودکشی کرده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده است که تجلیل از روز پناهنده باید به رفع مشکلات پناهجویان کمک کند، در غیر این صورت سودی نخواهد داشت.

این پناهجویان از سازمان ملل، کشورها و نهادهای حامی حقوق پناهجویان خواسته‌اند که به رفع مشکلات و اسکان مجدد آنها توجه جدی و فوری کنند.

گروه دیگری از پناهجویان افغانستانی نیز به مناسبت روز جهانی پناهنده در شهر «مکاسار» اندونزی با پوشیدن کفن، به بی‌توجهی سازمان ملل و کشورها در رسیدگی به پرونده‌هایشان اعتراض کردند.

هزاران پناهجوی افغان سال‌هاست که در شهرهای مختلف اندونزی در اردوگاه‌های مهاجرتی نگهداری می‌شوند، اما هنوز به پرونده‌های آنها رسیدگی نشده است.

مهاجران افغان در اندونزی تظاهرات کردند

ادامه اعتراضات پناهجویان افغانستانی در اندونزی

کلیدواژه