سرطان 01, 1402 13:29 Asia/Kabul

شماری از جوانان تخار کنفرانس علمی را تحت عنوان "گامی به سوی موفقیت و تصمیم گیری در مسیر تغییر" برگزار کرده اند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، این کنفرانس علمی که از سوی مرکز آموزشی صبا با حضور صدها جوان برگزار شده است، اشتراک کنندگان در آن می‌گویند راه اندازی چنین برنامه‌هایی برای ایجاد انگیزه، موفقیت و تصمیم گیری موثر می‌باشد.

مطیع الله قاضی زاده از سخنرانان ویژه‌ای این برنامه گفت: آنان بابت ایجاد انگیزه برای جوانان و مبارزه در برابر مشکلات و نا امیدی‌ها این برنامه را راه اندازی کرده اند.

آقای قاضی زاده افزود: پس از تحولات سیاسی پسین در کشور بسیاری از جوانان امیدی برای ماندن در افغانستان را نداشتند و راه مهاجرت را پیش گرفتند که این برای آینده کشور زیانمند محسوب می‌‌شود.

 او افزود: برای تفهیم این مورد مهم برنامه مشابهی را در سایر ولایات افغانستان راه اندازی کرده اند تا برای جوانان با استفاده از تفهیم تیوری های مهم و کارای روز، زمینه اشتغالزایی را در افغانستان برای شأن آموزش بدهند.

عبدالباری زاهد برگزار کننده این کنفرانس علمی می‌گوید: پس از تحولات اخیر در کشور بسیاری از جوانان ناامید شده بودند، اکنون آنان با برگزاری این کنفرانس خواسته است تا رسالت خود را در قبال وطن ادا نموده و برای مردم مخصوصاً جوانان امید دوباره بخشد، امید ماندن در کشور و اینکه وضعیت کار و تحصیل دوباره به حالت عادی خود برخواهد گشت.

در همین حال، برگزاری این کنفرانس با استقبال گسترده اشتراک کنندگان روبرو شده است.

کاهش امید به آینده در دانشجویان افغانستانی

کلیدواژه