سرطان 02, 1402 15:38 Asia/Kabul
  • بریتانیا به شهروندانش درخصوص سفر به افغانستان هشدار داد
    بریتانیا به شهروندانش درخصوص سفر به افغانستان هشدار داد

بریتانیا اعلام کرد در پی افزایش نگرانی‌ها از تهدید تروریسم در افغانستان شهروندانش به افغانستان سفر نکنند.

به گزارش رادیو دری، دفتر امور خارجه بریتانیا (FCDO) توصیه‌نامه‌ای را در مورد سفر شهروندانش به افغانستان نشر کرده است و از شهروندانش خواسته است که به افغانستان نروند، دلیل محدودیت بریتانیا در این زمینه، افزایش خطر تروریسم جهانی برای اتباع این کشور عنوان شده است.

در توصیه‌نامه دولت بریتانیا به شهروندانش آمده است: «وضعیت امنیتی در افغانستان به‌شدت متزلزل است. خطر حملات تروریستی در اطراف میدان هوایی، داخل و اطراف اماکن مذهبی و در جریان اعیاد وجود دارد. سفر در سراسر این کشور بسیار خطرناک است و ممکن گذرگاه‌های مرزی باز نباشد.»

بریتانیا همچنان گفته است که در حال حاضر هیچ مقام کنسولی این کشور در افغانستان حضور ندارد و توانایی برای ارائه کمک‌ها در این زمینه به‌شدت محدود است.

دفتر امور خارجه، مشترک‌المنافع و توسعه این کشور هشدار داده که خطر بازداشت اتباع بریتانیایی افزایش یافته و ممکن است دولت بریتانیا در مورد چنین بازداشت‌هایی مطلع نشود.

بریتانیا در حالی این هشدار را در مورد سفر به افغانستان به‌دلیل افزایش تهدیدات تروریسم داده است که طالبان همواره این تهدیدات را رد کرده‌اند.

با این حال، مایلز راتلج، کوین کورنول و یک شهروند دیگر بریتانیا که مالک هتلی در کابل بود، اوایل ماه جنوری سال جاری از سوی استخبارات طالبان در کابل بازداشت شدند که در‌ پی آن نگرانی‌ها از بازداشت و زندانی اتباع خارجی از سوی طالبان افزایش یافت.

آخرین بار بریتانیا ماه ثور سال جاری به شهروندانش در مورد سفر به افغانستان هشدار داده بود.

هشدار انگلیس به شهروندانش برای سفر به افغانستان

کلیدواژه