سرطان 03, 1402 11:26 Asia/Kabul
  • افغانستان مسیر ترانزیتی پاکستان به خراسان رضوی را باز می‌کند
    افغانستان مسیر ترانزیتی پاکستان به خراسان رضوی را باز می‌کند

مقامات طالبان با باز کردن مسیر ترانزیتی از پاکستان به مقصد خراسان رضوی در ایران موافقت کردند.

به گزارش رادیو دری؛ در سفرحمیدرضا کربلایی اسماعیلی نماینده سازمان توسعه تجارت ایران به افغانستان و دیدار وی با مقامات طالبان، افغانستان  برای باز کردن مسیر ترانزیتی از پاکستان به مقصد خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد.

 این مسیر ترانزیتی که از راه تفتان-چمن-اسلام قلعه-مشهد گشوده می شود، مسافت این جاده را از ۱۵۰۰ کیلومتر به کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر کاهش می دهد.

در این دیدارها ایران و افغانستان همچنین  تجارت ترجیحی ۱۰ قلم کالا را بررسی کردند تا مرحله اول تعرفه های ترجیحی برای آنها اجرا و  در صورت تأیید طرفین به تعداد این کالاها افزوده  شود.

در نشست مقامات طالبان با اسماعیلی همچنین مقرر شد ساعت کاری گمرکات مرزی میلک، میل ۷۸ و دوغارون برای تسهیل فرآیند صادراتی و ترانزیتی و  براساس نیاز تغییر کند.

 پذیرش دانشجویان نخبه افغانستانی در حوزه های مختلف پزشکی و غیرپزشکی در دانشگاه‌های ایران و همکاری دو جانبه در خصوص آموزش تخصصی کادر پزشکی با اعزام اساتید ایرانی به کشور افغانستان از دیگر مواردی بود که دو طرف برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند.

 

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به افغانستان با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، عبدالمتین سعید رئیس کل گمرکات افغانستان و چندین مقام این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر صنعت و تجارت افغانستان با استاندار خراسان رضوی

ساعات کار گمرک افغانستان با ایران افزایش می یابد

کلیدواژه