سرطان 03, 1402 19:06 Asia/Kabul
  • طرح وزارت صحت عامه برای درمان رایگان ۴۲۰۰ بیمار چشم
    طرح وزارت صحت عامه برای درمان رایگان ۴۲۰۰ بیمار چشم

مسئولان در وزارت صحت عامه حکومت طالبان می‌گویند که تا پایان امسال ۴ هزار و ۲۰۰ عملیات چشم را در ۱۷ ولایت افغانستان به صورت رایگان انجام خواهند داد.

به گزارش رادیو دری، آقامحمد توتاخیل آمر چشم‌پزشکی در وزارت صحت عامه حکومت طالبان که با یک تیم متخصص به ولایت ارزگان رفته است در این ولایت همچنین گفت که برای درمان بیماران چشم در تمام شفاخانه‌های ولایتی یک مرکز دائمی درمان چشم ایجاد خواهد شد.

وی گفت: «امسال برنامه داریم تا ۴۲۰۰ عملیات چشم را در ۱۷ ولایت افغانستان انجام دهیم. افزون بر این، در آینده در هر شفاخانه‌ی ولایتی یک مرکز درمان چشم فعال خواهد شد که داکتر متخصص در آن حضور خواهد داشت.»

این تیم تخصصی به تازگی روند درمان ۵۰۰ بیمار چشم را در ارزگان آغاز کرده است.

کسانی‌ که اکنون در ولسوالی دهراوود ارزگان زیر درمان قرار دارند از این که چشمشان به ‌گونه‌ رایگان عملیات می‌شود، خرسندند.

آنان می‌گویند که به دلیل فقر، توان درمان چشمان خود را نداشتند و از حکومت می‌خواهند که در آینده نیز چنین تیم‌های صحی را به مناطقشان بفرستد.

وزارت صحت عامه حکومت طالبان در حالی بیماران چشم را در ۱۷ ولایت رایگان درمان می‌کند که پیش از این نیز شماری از نهادها و سازمان‌ها با هزینه‌های شخصی خود شماری از بیماران چشم را در ولایت‌ها درمان کرده بودند.

سفر گروهی از چشم پزشکان خارجی به قندهار برای درمان مردم