سرطان 04, 1402 12:07 Asia/Kabul

وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان بر حمایت از سرمایه گذاری خصوصی و ایجاد پارک های صنعتی در کشور تاکید کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، معین این وزارت که به هرات آمده و سرگرم بازدید از کارخانه های تولیدی و صنعتی این ولایت است و از سرمایه دارانی که در کشور باقی مانده اند و در تلاش رونق اقتصادی افغانستان هستند، تمجید کرد.

قدرت الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان هدف از سفرش را بررسی کارخانه های تولیدی، رفع مشکلات و چالش های فرا راه صنعتگران هرات و هم چنان تشویق و حمایت از تولید کنندگان حوزه غرب افغانستان اعلام کرد.

این مقام وزارت صنعت و تجارت افغانستان با اشاره بر اینکه براثر فعالیت ها و سرمایه گذاری های داخلی در کشور در سال گذشته به ارزش 2 میلیارد دالر کالا به خارج افغانستان صادر شده است، تصریح کرد: مردم افغانستان به منظور حمایت از تولیدات داخلی باید از محصولاتی که در کشور تولید می شود استفاده کنند.

از سوی دیگر مسئولان اتاق صنایع و معادن ولایت هرات می گویند: هم اکنون در حدود 30 هزار مرد و زن در بیش از 400 کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی این ولایت مصروف کار هستند.

حمیدالله خادم رئیس اتاق صنایع و معادن ولایت هرات تصریح کرد: بیشترین اقلام مورد نیاز مردم افغانستان در پارک های صنعتی کشور تولید میشود و مسئولان وزارت صنعت و تجارت باید به منظور جلوگیری از واردات بی رویه اقلامی که در داخل افغانستان تولید میشود اقداماتی را روی دست گیرد.

از جانب دیگر کارخانه داران هرات مشکلات و چالش هایی که بر سر راه تولید در این پارک صنعتی وجود دارد را به استحضار معین وزارت تجارت و صنعت حکومت طالبان رسانده و از وی خواستند تا در رفع آن اقدام شود.

حمایت طالبان از تولیدات داخلی و افزایش صادرات

کلیدواژه