سرطان 07, 1402 17:22 Asia/Kabul
  • جبهه مقاومت افغانستان: برای پایان دادن به سلطه طالبان متحد شویم
    جبهه مقاومت افغانستان: برای پایان دادن به سلطه طالبان متحد شویم

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود در پیامی به‌مناسبت عید سعید قربان، گروه‌ها و نخبگان سیاسی افغان را به اتحاد برای پایان دادن به سلطه‌ طالبان فراخوانده است.

به گزارش رادیو دری؛ در پیام جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است که «از نخبگان سیاسی و فرهنگی همه‌ اقوام مخصوصاً پشتون‌های کشور می‌خواهیم که با روشن‌ کردن ماهیت بیگانه‌پروری طالبان، سهم خود را در کارزار عدالت‌خواهی برای ایجاد یک آینده‌ مشترک و متحد ادا کنند.»

این بیانیه می افزاید: تجربه‌ نزدیک به دو سال حضور گروه طالبان در قدرت نشان داد که شناخت ما از ذات خشن و اصلاح‌ناپذیر طالبان دقیق بوده است،از این رو یک‌بار دیگر از مردم آزاده و با شهامت خود و از همه‌ گروه‌ها و نخبگان سیاسی در داخل و خارج کشور می‌خواهیم که برای پایان سلطه‌ این گروه خشن و اجیر، مسوولیت تاریخی خود را در قبال وطن و مردم مظلوم ما و نسل امروز و آینده‌ کشور» ادا کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به گزارش‌ها در مورد جابه‌جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی در «مناطق شمالی و غربی» افغانستان، تصریح شده است که این کار، اقدامی خطرناک برای برهم‌زدن صلح و ثبات افغانستان بلکه کل منطقه است.

جبهه پنجشیری‌های ضد طالبان افزوده است: این اقدام نشان‌دهنده‌ آن است که طالبان، نه تنها گروه‌های تروریست‌ هم‌فکر و همکار خود را حمایت و تقویت می‌کنند، بلکه این عمل، مصداق عینی خیانت ملی و استفاده‌ خائنانه از سوی کسانی است که قدرت دولتی را غصب و املاک و اراضی دولتی را بدون هیچ مبنای قانونی به دشمنان سرزمین ما و بیگانگان حاتم‌بخشی می‌کنند.

در هفته‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از جابه‌جایی اعضای تحریک طالبان پاکستانی در شمال افغانستان، از جمله ولایت تخار منتشر شده است.

مقامات طالبان این جابجایی ها را تایید و از این اقدام دفاع کرده اند.

جبهه ضد طالبان: افغانستان به لانه امن تروریست‌ها تبدیل شده است

واکنش جبهه ضد طالبان به اظهارات معاون سازمان ملل درباره شناسایی حکومت افغانستان

کلیدواژه