سرطان 10, 1402 13:47 Asia/Kabul
  • جوانمردی شگفت یک خانواده ایرانی در حق یک مهاجر افغانستانی
    جوانمردی شگفت یک خانواده ایرانی در حق یک مهاجر افغانستانی

یک خانواده ایرانی از عامل افغانستانی قتل پدرشان گذشتند و پول دیه‌اش را به خرید خانه‌ای برای این خانواده مهاجر اختصاص دادند.

به گزارش رادیو دری؛ پدر این خانواده دزفولی که یک کارگر زحمتکش بود، چندی پیش در یک سانحه رانندگی با موتور سیکلتی که نوجوان ۱۶ ساله افغانستانی بدون داشتن گواهینامه آن را می راند، جان خود را از دست داده بود.

در پی این حادثه، دادگاه متهم را که کمتر از 18 سال سن داشت، به عنوان ارتکاب قتل شبه عمد مجرم شناخت و وی را به ۵ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

در پی تایید این حکم، اولیای دم مقتول، مصرّانه خواهان اجرای حکم شدند؛ اما از آنجا که خانواده مهاجر افغانستانی توان مالی لازم را برای پرداخت دیه نداشتند، نیکوکاران شهر دزفول با جمع آوری دیه تلاش کردند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند.

سرانجام در پی جمع آوری کامل دیه، خانواده مقتول، در اقدامی شگفت آور، ضمن بخشش کامل این نوجوان افغان، با پول دیه پدرشان برای خانواده او خانه ای خریدند و این خانواده مهاجر افغانستانی را صاحب خانه کردند.

این خانواده افغانستانی ۴ نفری، پیش از این در یک اتاق ۱۲ متری زندگی می‌کردند که آن اتاق را هم یکی از خیران دزفولی برای رضای خدا در اختیار آن‌ها قرار داده بود.

دزفول در استان خوزستان در جنوب غرب ایران واقع است.

اراده پایدار ایرانیان برای کمک به مردم افغانستان

ایران طیف وسیعی از پناهندگان افغان را در شرایط مساوی با ایرانیان حمایت کرده است

کلیدواژه