تأکید مسوولان محلی در هرات بر حمایت از قشر جوان
(last modified 1402-04-10T12:47:57+00:00 )
سرطان 10, 1402 17:17 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در ولایت هرات با تاکید بر نقش سازنده و مهم جوانان در بازسازی افغانستان بر حمایت همه جانبه از این قشر فعال و پویای کشور تأکید می‌کنند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات معتقد است جوانان به عنوان افراد تحصیلکرده – متخصص و توانا باید نقش خود را در فرایند بازسازی و نوسازی کشور به خوبی ادا کنند.

وی تصریح کرد: «حکومت فعلی افغانستان از طرح‌ها و دیدگاه‌های جوانان به منظور توسعه‌ - رونق و شکوفایی اقتصادی- فرهنگی و سیاسی کشور استقبال می کند.»

در همین حال نثار احمد الیاس سخنگوی والی هرات از تدابیر ویژه ای به منظور ایجاد زمینه‌های شغلی مناسب برای جوانان خبر داده و تاکید کرد: «اداره هرات در تلاش است تا با راه اندازی دوره‌‌های تخصصی و آموزشی، جوانان را برای حضور در کشور تشویق نماید و انگیزه ایجاد کند تا از نیروی پر توان جوان در کشور بیشترین استفاده صورت گیرد.»

این اقدامات مسئولان محلی در حالی است که از مدتی به این سو جوانان زیادی بنا به دلایلی همچون نبود شرایط خوب زندگی، بیکاری، مشکلات تحصیلی و تعلیمی مجبور شده اند افغانستان را ترک و به دیگر کشورهای مهاجرت کنند.

جوانانی که در داخل افغانستان حضور دارند نیز نگران آینده خود هستند و از حکومت می خواهند تا برای جلب اعتماد و ایجاد فضای دوستی و باورمندی، زمینه های کاری فراوانی ایجاد کند و از توانایی های جوانان چه در ادارات دولتی و چه در پروژه های زیربنایی کار گیرد.

افغانستان دارای نیروی جوان بسیاری است اما بی‌توجهی حکومتداران، نبود شرایط ادامه تحصیل، بحران بیکاری، ناامنی ها و فقر فزاینده باعث شده است تا طیف وسیعی از جوانان به کشورهای منطقه و جهان مهاجرت کنند و به دنبال سرنوشت نامعلوم باشند.

نگرانی جوانان از افزایش بیکاری در افغانستان