سرطان 11, 1402 12:35 Asia/Kabul

مقام ها در ولایت هرات در غرب افغانستان می گویند: در سه ماه نخست سال جاری ۳۱۰ جریب زمین زیر کشت مواد مخدر را از بین برده اند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات با تاکید بر اینکه به هیچ کسی اجازه نمی دهند تا به کشت، تولید و فروش مواد مخدر اقدام کند، اظهار داشتند: زمین های زیر کشت بوته های خشخاش و یامه حتی در دورترین مناطق این ولایت از بین برده شده و به کشاورزان نیز توصیه شده است به کشت جایگزین از جمله گندم، سویا، زعفران و سایر حبوبات روی بیاورند.

نظام‌الدین شاهین سرپرست مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات هم چنان گفت: علاوه بر نابود سازی کشتزارهای مواد مخدر ۵۰۰ تن از فروشندگان و عاملین پخش این مواد را بازداشت کرده اند.

بنا به گفته مولوی شاهین مقدار ۸ کیلو هیروئین، ۱۶ کیلو شیشه، ۲۵ کیلو تریاک، ۹۸ کیلو چرس و ۳۱۹ لیتر مشروبات الکلی شامل این آمار است.

 این مقام امنیتی در هرات تصریح کرد: اداره محلی در تلاش است تا زمینه های ترک اعتیاد را برای بیماران مبتلا به مواد مخدر نیز آماده سازد که بر همین اساس تاکنون در حدود ۵۰۰ تن از این افراد از دام این بلای خانمانسوز رهایی یافته و به آغوش خانواده هایشان برگشتند.

معین مبارزه با مواد مخدر: کشت مواد مخدر در افغانستان صفر شده است

 

کلیدواژه