سرطان 12, 1402 09:50 Asia/Kabul

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی و کفیل ریاست‌ الوزرای حکومت طالبان، با شماری از جنرالان، قوماندانان قول اردوها، افسران، رئیسان و مسئولان نظامی ادارۀ پیشین دیدار کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری دفتر مطبوعاتی ریاست‌الوزرای حکومت طالبان اعلام کرد در این دیدار نخست شعور گل پشتون یک تن از جنرالان متقاعد/بازنشستگان و افندی سنگر رئیس اتحادیۀ متقاعدین نظامی در صحبت های خود گفتند: «پس از بیست سال نخستین بار است که مراسم عید بدون کدام حادثۀ امنیتی در فضای امن و آرامش در سراسر کشور برگزار شد.»

آنان از مسؤولان نهادهای امنیتی به خاطر تامین امنیت کشور به ویژه امنیت مردم در روزهای عید، تشکر کرده و از هر گونه همکاری و حمایت در عرصه‌های مختلف اطمینان دادند.

آنان همچنان خواست‌ها، پیشنهادها و مشکلاتشان در عرصه‌های مختلف از جمله پرداخت معاش متقاعدین، ترتیب حاضری احتیاط برای افسران بی سرنوشت، منظوری کمیتۀ رهبری و فراهم نمودن امکانات به آن را با کفیل و معاون سیاسی ریاست‌الوزرا شریک کردند.

مولوی عبدالکبیر نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت به خاطر تعامل با دنیا و تطبیق پروژه‌های مهم عمرانی در کشور، کارها جریان دارد و مشکلات بازنشستگان نیز رفع خواهد شد.

معاون سیاسی و کفیل ریاست‌الوزرا همچنین بار دیگر با توجه به عفو عمومی رهبر طالبان گفت هیچ‌کس حق ندارد فرد دیگری را آزار و اذیت کند و دروازه "امارت اسلامی" افغانستان به روی همه باز است.

مولوی عبدالکبیر تصریح کرده است که شمار زیادی از مقامات ملکی و نظامی ادارۀ پیشین در اثر تلاش کمیسیون تماس به کشور برگشته اند و بدون هیچ مشکلی به زندگی شان ادامه می‌دهند.

وی خبرها درباره آزار و اذیت کارمندان و نظامیان دولت پیشین را رد کرد و آن را "تبلیغات رسانه‌ها و افراد مغرض" خواند و گفت اکنون افغانستان یک کشور آزاد، مستقل و خانه امن برای همه افغانان است.

این در حالی است که پس از استقرار حکومت طالبان تا اکنون بازنشستگان نظامی و ملکی حقوق تقاعدشان را به دست نیاورده و اداره تقاعد افغانستان ضمن وعده پرداخت این حقوق از کار روی آن سخن می گوید.