سرطان 13, 1402 13:32 Asia/Kabul

با وصل شدن جاده ورسج - پنجشیر مسیر رفت و آمد باشندگان تخار - بدخشان به کابل تا صد کیلومتر کوتاه تر می‌شود.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، شماری از باشندگان تخار می‌گویند رفت و آمد شان از مسیر سالنگ‌ها به مرکز دشوار شده است و همه ساله آنان در این راه قربانی می‌دهند.

این باشندگان از حکومت می‌خواهند که با وصل کردن جاده ورسج - پنجشیر زمینه سفر باشندگان حوزه شمال‌شرق مخصوصاً تخار و بدخشان را به کابل ساده کنند.

فعالین در تخار می‌گویند کار ساخت جاده ولسوالی ورسج تخار به ولایت پنجشیر در حکومت گذشته آغاز شده بود و نزدیک به۹۰ درصد کار آن نیز پایان یافته اما از دو سال بدین سو این روند متوقف شده است .

به گفته این فعالین طولانی بودن مسیر سالنگ همه ساله از باشندگان ولایت های شمال افغانستان قربانی می‌گیرد که با وصل شدن جاده ورسج ولایت تخار به پنجشیر علاوه بر کاسته شدن فاصله، زمینه سفر و بازدید گردشگران از ولسوالی‌های تخار نیز بیشترمی‌گردد.

باشندگان بدخشان نیز انتظار دارند تا این جاده مهم از طریق تخار به ولایت پنجشیر وصل گردد تا بی هیچ نگرانی با طی کردن فاصله کمتر به کابل برسند.

مولوی امیرخان حذیفه، رئیس فواید عامه تخار ضمن اینکه مسیر ورسج - پنجشیر را بدیل خوب برای سالنگ‌ها می‌داند می‌افزاید کار ساخت این جاده به زودی آغاز می‌ شود.

کلیدواژه