سرطان 13, 1402 16:25 Asia/Kabul
  • سرگردانی و بی‌خانمانی پناهجویان افغان در انگلیس
    سرگردانی و بی‌خانمانی پناهجویان افغان در انگلیس

افغانستانی‌هایی که در پی تحولات اخیر به انگلیس پناهنده شده‌اند، به دلیل کمبود مسکن در این کشور با خطر بی‌خانمانی روبرو هستند.

به گزارش رادیو دری، انجمن دولت محلی در انگلیس هشدار داده است که به دلیل بحران حاد مسکن در این کشور، افغانستانی‌هایی که به این کشور پناه برده‌اند با خطر بی‌خانمانی روبرو هستند.

وزارت کشور انگلیس به تازگی به حدود 8 هزار مهاجر افغانستانی گفته است که تا پایان ماه آگوست با ترک اقامتگاه ها ، باید مسکن مناسب پیدا کنند.

انجمن‌های شهری در انگلیس با اشاره به سابقه کمک به پناهجویان و اسکان مجدد آنها اعلام کرد: دولت روز به روز فشار بر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که صدها همکار محلی نظامیان انگلیسی در کشورهای همسایه افغانستان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و در 3 ماه گذشته تنها 2 نفر از پاکستان به انگلیس منتقل شده‌اند.

پس از سقوط حکومت پیشین، هزاران نفر از اتباع افغانستانی که با نیروهای غربی همکاری داشتند، با وعده اسکان دایم، به کشورهای غربی از جمله انگلیس، آلمان و آمریکا منتقل شدند.

براساس گزارش ها، صدها پناهجوی افغان که در پی تحولات افغانستان به انگلیس رفته بودند، در روزهای اخیر از سوی دولت این کشور دستور ترک محل اقامت خود را دریافت کردند.

طرح انگلیس برای بی خانمانی هزاران پناهجوی افغانستانی

پناهجویان افغان در انگلیس در خیابان‌ها می‌‎خوابند

کلیدواژه