سرطان 14, 1402 15:46 Asia/Kabul
  • مشکلات مالی سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان
    مشکلات مالی سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان

سازمان ملل برای ادامه کمک رسانی به مردم افغانستان به بیش از یک میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش رادیو دری، برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برای ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان در زمستان پیش رو به بیش از یک میلیارد دلار نیاز است.

این سازمان تاکید کرده که به دلیل نبود منابع مالی، مجبور شده است تعداد افرادی را که ماهانه به آنها کمک‌ می‌شود به 5 میلیون نفر از آسیب‌پذیرترین افراد کاهش دهد.

بر اساس این بیانیه، برنامه جهانی غذا در حالی کمک‌هایش را به مردم افغانستان کاهش داده است که 28.8 میلیون نفر یا دو سوم جمعیت این کشور، به کمک‌های بشردوستانه‌ در سال 2023 نیاز دارند.

در این بیانیه پیش‌بینی می‌شود 15.3 میلیون نفر از شهروندان افغانستان بین ماه‌های می تا اکتبر 2023 به شدت با ناامنی غذایی مواجه شوند.

«هسیائو وی لی» مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان اوایل این هفته اعلام کرد که بودجه این سازمان برای تهیه کمک‌های غذایی به افغانستان تا پایان ماه اکتبر(سه ماه دیگر) به اتمام می‌رسد.

لی دراین‌باره گفته است که کمک‌های این نهاد برای پنج میلیون نفر تا چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت، اما فراتر از آن، ما منابع لازم را نداریم و فکر می‌کنم این موضوع فوریت وضعیت ما را نشان می‌دهد.

برنامه جهانی غذا: افغانستان در صدر ناامنی غذایی در جهان است

بودجه برنامه جهانی غذا به زودی پایان می‌یابد

کلیدواژه