سرطان 14, 1402 17:49 Asia/Kabul

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به نشست رهبران سازمان همکاری شانگهای و تاکید آن بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ادعا کرد: در امارت اسلامی نماینده همه زبان‌ها، نسل‌ها و جهت‌ها وجود دارد.

به گزارش ذبیح ا... قریشی خبرنگار رادیو دری؛ وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به نشست اخیر سران سازمان همکاری شانگهای و درخواست کشورهای عضو برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان مدعی شد که در امارت اسلامی نماینده همه زبان‌ها، نسل‌ها و جهت‌ها وجود دارد و نگرانی کشورهای عضو در این زمینه می‌تواند با درک واقعی از حقایق حل شود.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان با استقبال از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با موضوع افغانستان تصریح شده است: امارت اسلامی از برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف هماهنگی بیشتر، تأمین امنیت منطقه و توسعه همکاری‌ها استقبال می‌کند، اما مشارکت نماینده افغانستان نیز در این نشست‌ها ضروری است و امارت اسلامی، اشتراک افغانستان را در چنین نشست‌هایی حق مسلم خویش می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: نبود نماینده هیات حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی مانعی برای همکاری‌های همه‌جانبه است.

وزارت خارجه حکومت طالبان همچنین از بخش‌هایی از بیانیه سران سازمان همکاری شانگهای در حمایت از افغانستان آزاد، باثبات، متحد، عاری از جنگ و مواد مخدر، تاکید بر تداوم کمک‌های بشردوستانه و ایجاد تسهیلات برای بازگشت مهاجران افغان قدردانی و برای هر گونه همکاری در این زمینه ها اعلام آمادگی کرده است.

در این بیانیه از سازمان همکاری شانگهای خواسته شده است تا زمینه اشتراک نماینده حکومت فعلی افغانستان در نشست آینده سران این سازمان در قزاقستان فراهم شود.

تاکید طالبان بر تعهد حکومت افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر

احیای گروه تماس افغانستان در سازمان همکاری شانگهای

سازمان شانگهای: تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، حیاتی است

کلیدواژه