سرطان 15, 1402 14:05 Asia/Kabul

در ادامه واکنش ها به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سویدن، شهروندان هرات این اقدام را مغایر با همه ارزش های اخلاقی دانسته و تاکید کردند: اهانت به مقدسات مسلمانان عواقب تلخی برای عاملان آن دارد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، رهبران دینی و مذهبی در ولایت هرات سکوت در برابر چنین اعمال ننگینی را جایز ندانسته، از آحاد مردم خواستند تا با راهپیمایی های اعتراضی خشم و انزجارشان را از هتک حرمت به مقدسات اسلامی به نمایش بگذارند.

علمای دینی در این حوزه از افغانستان می گویند: دشمنان اسلام با حرمت شکنی به دنبال تضعیف جایگاه اسلام و مسلمانان در جهان هستند و باید واکنش های جدی در برابر چنین حرکت هایی از سوی مسلمانان در سراسر جهان صورت گیرد.

شماری از شهروندان هرات نیز با بیان اینکه این بار نخست نیست که شماری از افراد معلوم الحال در کشورهای آمریکایی و اروپایی اقدام به آتش زدن قرآن کریم می کنند و اهانت هایی را روا می دارند بلکه با تکرار چنین اقدامات شرم آوری باورها و ارزش های دینی مسلمانان را به بازی می گیرند.

آنان می گویند: سکوت هر مسلمان در برابر این بی احترامی ها و هتک حرمت ها جفایی است که به اسلام و مسلمین می شود.

از سوی دیگر جامعه روحانیت ولایت هرات نیز این اقدامات غیراخلاقی و توهین به مقدسات مسلمانان را به شدت محکوم کرده و اظهار داشته است:  هتک حرمت به کلام پاک الهی آن هم با مجوز رسمی در کشورهایی که مدعی آزادی بیان هستند پیامدهای با ابعاد گسترده به دنبال خواهد داشت.

معترضان خشمگین ضمن اینکه پرچم سویدن را به آتش کشیدند، سکوت کشورهای اسلامی در برابر چنین بی حرمتی هایی را ضعف و ناتوانی رهبران سیاسی این کشورها دانستند.

ادامه واکنش های مردم افغانستان به هتک حرمت قرآن کریم

کلیدواژه