سرطان 17, 1402 16:48 Asia/Kabul
  • حسین شرافتی راد مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی
    حسین شرافتی راد مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت برنامه جمهوری اسلامی، خدمت صادقانه به مهاجران افغانستانی است.

به گزارش رادیو دری، جشن بزرگ عید سعید غدیر با حضور شخصیت های فرهنگی، اجتماعی شب گذشته جمعه (۱۶ سرطان/تیر) به میزبانی هیأت مذهبی فرهنگی صاحب الزمان در حسینیه جامعة الحسین مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم حسین شرافتی راد مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی ایران، از مهاجران افغانستانی مقیم ایران خواست هوشیار باشند.

وی گفت: «دشمنان نظام جمهوری اسلامی در اغتشاشات سال گذشته و شیطنت‌هایی که از آن سوی مرزها انجام دادند، به دنبال انحراف و اختلاف در بین جامعه بودند و در وهله اول مهاجرین افغانستانی را طعمه نقشه‌های خودشان قرار می‌دهند.»

شرافتی راد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «ایران از لحاظ کیفیت خدمات و رعایت عدالت و انصاف نسبت به مهاجرین افغانستانی در جهان پیشتار است.»

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از نظر تعداد پذیرش پناهنده، دومین کشور جهان است گفت: در واقع برنامه جمهوری اسلامی ایران خدمت صادقانه، کریمانه و مهمان نوازی مناسب به همه مهاجرین افغانستانی است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در پایان سخنان خود گفت سازمان های بین المللی اعتراف می کنند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهاجرین بسیار پیشتاز است و ۷۰ درصد مهاجرین افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند همانند یک شهروند ایرانی از امکانات و خدمات کشور بهرمنده می‌شوند.

جشن عید غدیر با حضور مهاجران افغان در مشهد

کلیدواژه