سرطان 19, 1402 16:56 Asia/Kabul

مردم افغانستان درحالی که همچنان در فقر شدید به سرمی برند، بودجه سازمان ملل متحد برای کمک به مردم این کشور رو به پایان است.

به گزارش رادیو دری، سازمان ملل متحد دیگر بودجه‌ای برای کمک به مردم افغانستان ندارد .

« هسیائو وی‌لی » رییس بخش افغانستان  برنامه جهانی غذا (WFP) در جدیدترین اظهار نظر خود گفته است از 15  میلیون نفری که از گرسنگی در افغانستان رنج می‌برند این سازمان می‌تواند فقط از پنج میلیون نفر که به شدت گرسنه هستند، حمایت کند. 

براساس این گزارش این سازمان هر چند درباره اینکه کمک‌های خود را کجا و برای چه کسانی توزیع می‌کند ارائه نمی‌دهد، اما اعلام کرده بودجه کمکی آن‌ها برای نیازمندان افغانستان تا سه ماه دیگر تمام می‌شود.

در این میان همزمان « امیر خان متقی»وزیر امور خارجه حکومت طالبان، بحران اقتصادی در این کشور را تبلیغات رسانه ای دانست و گفت : اقتصاد افغانستان پیش از این یک اقتصاد جنگی و وابسته به تجارت مواد مخدر و فساد بود، اما هم اکنون اوضاع تغییر کرده است .

اما گذشته از هشدار برنامه جهانی غذا درباره افغانستان و اظهار نظرطالبان، واقعیت این است که دو دهه جنگ و ویرانی، تحولات سیاسی، تحریم دارایی‌های ارزی افغانستان و به رسمیت شناخته نشدن حاکمیت طالبان باعث شده است وضعیت زندگی مردم این کشور هر روز سخت و سخت‌تر شود.

امروز برای خیلی از خانواده‌ها در افغانستان داشتن حتی یک وعده غذا در شبانه روز آرزو شده است.

برنامه جهانی غذا که بودجه دو میلیارد و 200  میلیون دلاری را برای کمک به مردم افغانستان در سال جاری درخواست کرده است، اما تاکنون کمتر از نیمی از این بودجه تامین شده است.

در این میان زنان و دختران افغان به علت محدودیت و فقر زیر سلطه حکومت طالبان به به ‌کارهای شاقه خیابانی روی آورده اند .

 

 

کلیدواژه