سرطان 20, 1402 13:16 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان درباره گروه تحریک طالبان
    واکنش طالبان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان درباره گروه تحریک طالبان

سخنگوی حکومت طالبان در خصوص اظهارات نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مبنی بر انتقال گروه تحریک طالبان (تی.تی.پی) به این کشور واکنش نشان داد .

به گزارش رادیو دری، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان افغانستان امروز سه شنبه در واکنش به اظهارات نماینده ویژه پاکستان گفت:  کابل فقط مهاجران وزیرستان پاکستان را برای اطمینان پاکستان از مرزهای مشترک به بخش‌های دیگر افغانستان انتقال می‌دهد.

ذبیح الله مجاهد افزود، مسئولیت تحرکات ضد پاکستان به عهده دولت این کشور است آنها باید مشکلات خود را حل کنند اما در افغانستان ما متعهد هستیم که از خاک این کشور علیه دیگران استفاده نشود.

برخی کارشناسان معتقدند، اگر اعضای تحریک طالبان پاکستان به مناطق شمالی افغانستان منتقل شوند، این تهدیدی برای کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود و روسیه نیز واکنش نشان خواهد داد.

دراین زمینه «محب الله شریف» کارشناس مسائل سیاسی افغانستان گفته است: «درانی یک بازی را آغاز کرده است که می‌خواهد دشمنی را بین مردم و حکومت افغانستان ایجاد کند و در نهایت کابل را متهم به استقرار اعضای تی تی پی کند».

«جنت فهیم چکری» از دیگر کارشناسان افغان هم  اظهارداشت، «پاکستان کشوری ا‌ست که همیشه حامی و تولید کننده تروریسم در منطقه بوده است و این چیزی ا‌ست که مشخص است».

حکومت طالبان در این زمینه بارها به عنوان میانجی بین گروه غیرقانونی تحریک طالبان واسلام آباد عمل کرده تا آتش بس بین طرفین برقرار شوداما تاکنون به نتیجه نرسیده است .

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت اسلام آباد در ستیز است. دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی و شمال غرب این کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی می داند.

طالبان حضور "تحریک طالبان پاکستان" را در افغانستان رد کرد

کلیدواژه