سرطان 20, 1402 13:37 Asia/Kabul

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در سفرش به ولایت هرات با نوراحمد اسلام‌جار والی این ولایت و دیگر مقام‌ها دیدار کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، سخنگوی حکومت طالبان  در سفر به ولایت هرات از کارکردهای مسئولان محلی این ولایت در بخش‌های مختلف ابراز رضایت کرده است.

مجاهد گفته ولایت هرات جایگاه ویژه‌ای نزد مسئولان حکومتی دارد و مقام‌های مرکزی توجه خاصی به این ولایت دارند.

این مقام  بلند پایه حکومت طالبان در مدت اقامتش در هرات با مسئولان رسانه و خبرنگاران این ولایت نیز ملاقات‌هایی داشته باشد.

دیدارهایی که گفته می شود به منظور حمایت و پشتیبانی از کار رسانه‌ای و اطلاعات است .

محسن کریمی فعال رسانه و خبر در هرات این سفر سخنگوی حکومت طالبان  را به فال نیک گرفته و می گوید: هرات به عنوان یکی از مهم ترین ولایت های افغانستان باید در محراق توجه مسئولان حکومتی باشد.

کریمی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها و نوع عملکرد خبرنگاران در حوزه غرب افغانستان متفاوت با سایر نقاط افغانستان است اظهار داشت: بارها مسئولان رسانه و خبرنگاران مشکلات و موانع سد راه فعالیت‌هایشان را به مقام‌های بلندپایه حکومتی رسانده اند ولی آنگونه که باید در این بخش‌ها کار آنچنانی صورت نگرفته است.

وی سفر این مقام حکومتی به هرات را فرصت مناسبی دانست که بار دیگر دغدغه‌ها و نگرانی‌های خبرنگاران و اهل رسانه را برای آقای مجاهد بازگو نمایند تا برای آن راه حل‌های جستجو شود.

با این‌حال آگاهان امور فرهنگی در هرات تاکید می کنند: رسانه‌ها چشم و گوش حکومت و مردم هستند و باید زمینه‌های فعالیت‌های بیشتر و موثر برای آنها از سوی حکومت ایجاد شود.

کلیدواژه