سرطان 20, 1402 18:54 Asia/Kabul
  • خط آهن خواف-هرات به بهره‌برداری رسید
    خط آهن خواف-هرات به بهره‌برداری رسید

مسیر ریلی خواف ایران به روزنک ولایت هرات امروز با حضور مسوولان دو کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رادیو دری، ساخت خط ریلی خواف‌ - هرات به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان دچار مشکل شده بود که در یک‌سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی، این خط تکمیل و نخستین قطار باری امروز(سه شنبه) از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد.

استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این خط ریلی گفت: از مزیت‌های این خط ریلی، حمل آسان‌تر و ارزان‌تر کالا به افغانستان است.

یعقوب‌علی نظری  افزود: با بهره‌برداری از این خط آهن و اتصال ریلی ایران به افغانستان و تسهیل مسایل امنیتی و ترافیکی در مرز دوغارون، صادرات کشور ما به افغانستان سرعت بیشتری می گیرد.

طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان، تکمیل کننده مسیری دو هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین به سمت ازبکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و اروپاست.

با بهره برداری از این خط ریلی،همچنین افغانستان به عنوان کشوری محصور در خشکی، با اتصال به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی این کشور، از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار می‌شود.

این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می کند.

در مراسم بهره برداری از خط ریلی خواف-هرات، مدیر عامل سازمان راه آهن افغانستان، معاونان وزرای تجارت خارجه افغانستان، نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران، استاندار و معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی و مقامات سفارت ایران حضور داشتند.

خط آهن خواف-هرات به زودی آماده انتقال اموال تجاری خواهد شد

اعلام آمادگی ایران برای تکمیل راه آهن خواف – هرات

آغاز حمل‌ و نقل آزمایشی کالا در راه ‌آهن خواف– هرات

کلیدواژه