سرطان 24, 1402 17:24 Asia/Kabul
  • هشدار پاکستان درباره عواقب حملات از خاک افغانستان
    هشدار پاکستان درباره عواقب حملات از خاک افغانستان

ارتش پاکستان با ادعای اینکه اتباع افغانستان در اقدامات تروریستی در آن کشور دخالت دارند، درباره عواقب تکرار این حملات هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، ارتش پاکستان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در مورد پناهگاه‌های امن عناصر تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان به طور جدی نگران است و از حکومت طالبان افغانستان می خواهد در چارچوب تعهدات مندرج در توافقنامه دوحه، اجازه استفاده از خاک خود را برای ایجاد ترور علیه هیچ کشوری ندهد.

ارتش پاکستان در ادامه مدعی دخالت اتباع افغانستان در اقدامات تروریستی در خاک این کشور شده و تأکید کرده است که این موضوع از دیگر نگرانی‌های مهم اسلام آباد است که باید مورد توجه کابل قرار گیرد.

ارتش پاکستان با هشدار درباره پاسخ به چنین اقداماتی تصریح کرد: «چنین حملاتی غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت.»

این درحالی است که اخیراً در نتیجه حمله به پایگاه ارتش پاکستان در منطقه ژوب ایالت بلوچستان 12 نظامی این کشور کشته شدند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان نیز با انتقاد شدید از حکومت طالبان، رعایت حسن همجواری و پایبندی حکومت طالبان به مفاد توافق دوحه درباره استفاده نشدن از خاک افغانستان علیه همسایگان را خواستار شده است.

روز گذشته هم خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به روزنامه نیشن گفته بود حکومت کابل در مبارزه با گروه‌های تروریستی و استفاده نشدن خاک افغانستان علیه پاکستان باید به تعهداتش عمل کند.

وی بار دیگر تاکید کرده بود اسلام‌آباد به تعهد خود برای تعامل و همکاری با کابل در همه زمینه‌‌ها به‌ویژه نگرانی‌های مشترک از جمله رسید‌گی به موضوع تهدیدات تروریسم از آن سوی مرز پایبند است.

این درحالی است که حکومت طالبان همواره تاکید کرده است از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدیدی صورت نخواهد گرفت.

اختلاف دیدگاه های مقامات پاکستان و مقامات طالبان در مورد حضور و فعالیت تحریک طالبان پاکستان در افغانستان

کلیدواژه