سرطان 25, 1402 12:08 Asia/Kabul
  • مراسم فاتحه عامل انتحاری طالبان در بحبوحه اختلافات افغانستان و پاکستان
    مراسم فاتحه عامل انتحاری طالبان در بحبوحه اختلافات افغانستان و پاکستان

منابع محلی در میدان وردک از برگزاری مراسم فاتحه یک عضو طالبان خبر داده اند که در یک حمله انتحاری کشته شده است.

به گزارش رادیو دری؛ مراسم فاتحه این عامل انتحاری روز شنبه در قریه «صد مرده» ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک برگزار شده است.

هرچند در مورد زمان و مکان دقیق کشته شدن این عضو طالبان اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما  منابع محلی ادعا می کنند که این عضو طالبان به نام «حجت‌الله ریحان» از عاملان حمله انتحاری روز چهارشنبه گذشته به پایگاه نظامی ارتش پاکستان در منطقه ژوب بلوچستان بوده است.

کارت دعوت مراسم فاتحه این عضو طالبان نیز این موضوع را تایید می کند که «حجت‌الله ریحان» اخیرا در یک حمله انتحاری که - در متن دعوتنامه عملیات استشهادی خوانده شده- کشته شده است.

ارتش پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که پنج مهاجم مسلح روز چهارشنبه ۲۱ سرطان در منطقه ژوب بلوچستان به یک پایگاه نظامی حمله کردند که در نتیجه آن ۱۲ سرباز این کشور کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

یک روز پس از این حمله، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت شهروندان افغان در «اقدامات تروریستی» در داخل پاکستان از نگرانی‌های جدی و مهم این کشور است.

در همین حال در روزهای اخیر، اجساد پنج عضو طالبان که در درگیری با نظامیان پاکستان کشته شده‌اند، به ولایت میدان وردک انتقال یافته است.

وزیر دفاع پاکستان نیز روز شنبه از طالبان به‌دلیل بی‌توجهی به تعهدات توافقنامه دوحه و کوتاهی در جلوگیری از استفاده گروههای تروریستی از خاک افغانستان به شدت انتقاد کرد و هشدار داد که این وضعیت دیگر نمی‌تواند ادامه یابد.

اظهاراتی که با واکنش ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان  رو به رو شد.

مجاهد گفت: توافقنامه دوحه با امریکا امضا شده است نه با پاکستان و دولت اسلام آباد ضعف های خود را نمی تواند به گردن افغانستان بیاندازد.

هشدار پاکستان درباره عواقب حملات از خاک افغانستان

انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان: حق همسایگی را رعایت نمی‌کنید

طالبان: پاکستان مستندات ارائه کند تا علیه تی‌تی‌پی اقدام کنیم

کلیدواژه