سرطان 26, 1402 15:38 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افغانستانی در مشهد
    برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افغانستانی در مشهد

نخستین آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی توسط شورای هیئات و جلسات مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد و جامعه روحانیت امامیه هرات برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این مراسم حسین شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی، جامعه روحانیت امامیه هرات، پیرامون عزاداری ماه محرم و سفر اربعین مهاجرین افغانستانی سخنرانی کردند.

یدالله شیخ زاده، رئیس شورای هیئات و جلسات مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در این مراسم اظهار کرد، جامعه پیرغلامان حسینی به عنوان قشر تأثیرگذار و الگو دهنده به نوجوانان و جوانان می‌توانند، نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ حسینی ایفا نمایند.

شیخ زاده با تأکید بر اینکه از پیرغلامان اهل بیت(ع) باید همواره تجلیل صورت بگیرد، گفت، این کار، علاوه بر آن که به نوعی در راستای حفظ شعائر حسینی است، می‌تواند آن‌ها را به عنوان الگو به جامعه دینی و مذهبی معرفی کند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

بر اساس آمار رسمی جدید، طی دو سال اخیر نیز مقصد اول پناهجویان افغان، جمهوری اسلامی ایران بوده است و طی این مدت حدود و 2 میلیون و 500 هزار نفر که 70 درصد پناهجویان افغان خارج شده از این کشور را تشکیل می‌دهد، به ایران آمده‌اند.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در افغانستان

کلیدواژه