سرطان 27, 1402 17:17 Asia/Kabul
  • ایران و پاکستان در قبال افغانستان مواضع همسو دارند
    ایران و پاکستان در قبال افغانستان مواضع همسو دارند

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان با اعلام برنامه سفرش به کابل و تهران گفت که دوکشور مواضع مشترکی در قبال تحولات افغانستان دارند.

به گزارش رادیو دری؛ آصف علی خان دُرانی افزود: با همکاران ایرانی درباره تحولات منطقه‌ با تمرکز بر وضعیت افغانستان ارتباط نزدیکی داریم و به اعتقاد ما، نقش همسایگان افغانستان از جمله تهران و اسلام‌آباد برای کمک به حل مشکلات پیش روی مردم افغانستان بسیار دارای اهمیت است.

وی با انتقاد از کشورهای مدعی حامی افغانستان و تحریم کنندگان مردم این کشور اظهار کرد که با وجود خروج آمریکا و دیگر نیروهای خارجی از افغانستان مشکلات جدیدتری بر مردم این کشور تحمیل شد و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان در واشنگتن کار بانک‌های افغانستان را برای تعامل با خارج غیرممکن کرده است.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان اعلام کرد که در سفر آینده خود به کابل و تهران راهکارهای جدیدی برای تعامل و نحوه پرداختن به چالش‌های مشترک را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

وی تروریسم را چالش اصلی پاکستان دانست و افزود که اگر این عناصر در همسایگی ما پایگاه یا در حال رفت و آمد هستند باید شناسایی و سرکوب شوند.

آصف دُرانی با اشاره به خواست مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای رفع مشکلات مردم افغانستان گفت که مایه خرسندی است که هر دو کشور همسایه نگاه و مواضع همسو در بحث افغانستان دارند و من در این خصوص ارتباط خوبی با همتای ایرانی خود دارم.

اظهارات نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان در حالی عنوان می‌شود که اخیرا وزیر دفاع و فرمانده ارتش آن کشور به صراحت طی هشدار به طالبان افغانستان اعلام کردند که این کشور به تعهدات خود عمل نمی‌کند و تروریست‌ها آزادانه در قلمروی افغانستان تردد می‌کنند.

هشدار پاکستان درباره عواقب حملات از خاک افغانستان

انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان: حق همسایگی را رعایت نمی‌کنید

کلیدواژه