سرطان 27, 1402 18:01 Asia/Kabul
  • اسلام آباد : کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد
    اسلام آباد : کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که فردا به کابل سفر می کند، از حکومت طالبان خواسته است تا سران گروه تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را به اسلام‌آباد تحویل دهد.

به گزارش رادیو دری؛ آصف علی درانی در آستانه سفر سه روزه خود به کابل گفت: اسلام‌آباد از حکومت افغانستان می‌خواهد رهبران تحریک طالبان پاکستان را به آنها تحویل دهد تا به خاطر جنایات خود به دست عدالت سپرده شوند.

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان افزود: این خواسته ماست؛ رهبران تحریک طالبان پاکستان باید خنثی شوند تا هیچ تهدیدی برای پاکستان ایجاد نکنند و از خاک افغانستان علیه پاکستان بهره نگیرند.

درانی همچنین با رد مذاکره با تی‌تی‌پی تصریح کرد: این گزینه نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد، بنابراین پاکستان این گزینه را دیگر بررسی نخواهد کرد.

پیش از این نیز ژنرال «عاصم منیر» رئیس ستاد ارتش پاکستان در نشستی با فرماندهان پایگاه‌های ارتش این کشور مدعی شده بود جنگجویان تی‌تی‌پی در افغانستان به پناهگاه و جدیدترین سلاح‌ها دسترسی دارند.

در پی افزایش تنش‌ها بین اسلام‌آباد و کابل، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان فردا (چهارشنبه) برای سفری سه روزه عازم کابل می‌شود.

حکومت طالبان افغانستان تاکنون بارها به عنوان میانجی بین تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد عمل کرده تا آتش بس بین طرفین برقرار شود، اما به نتیجه نرسیده است .

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت اسلام آباد در ستیز است. دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی و شمال غرب این کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی می داند.

هشدار پاکستان درباره عواقب حملات از خاک افغانستان

پاکستان ادعاهایش درباره حملات تی تی پی از خاک افغانستان را تکرار کرد

تحریک طالبان پاکستان اظهارات ارتش پاکستان را رد کرد

کلیدواژه